Euroopa Parlamendi otsus oli tema sõnul eelkõige suunis autotootjatele, et alates 2035. aastast ei saa nad Euroopa Liidus enam müüa süsinikheidetega uusi sõiduautosid ja väikeveokeid ning peavad oma tootmise ümber orienteeruma aku- ja kütuseelementsõidukitele. Sellega loodetakse panna Euroopa autotööstust kiiremini leidma uusi akutehnoloogia lahendusi, mis muudaks eurooplaste tuleviku saastevabaks. Samuti seati selle määrusega kohustus liikmesriikidele hakata nüüd kiiremas tempos ehitama laadimistaristuid.

„Uue auto ostja vahetab 12 aasta jooksul sõidukit enamasti kaks kuni kolm korda. Seega saab kuni 2035. aastani sõita veel päris mitme sisepõlemismootorit omava uue autoga. Samas nii mõnedki tootjad on juba varem teatanud, et nad lõpetavad lähiaastatel sisepõlemismootorite arendustegevuse ning lähevad täielikult üle elektriautode tootmisele juba enne 2035. aastat. Fakt on see, et elektriautod saavad olema tulevikus meie kõigi liikumisvahendiks, kuid see üleminek ei toimu siiski üleöö,“ ütles Ilves.