Päev pealinna liikluses ja - ma ei tee nalja - nii mitmelgi korral juhid lihtsalt unustasid fooritulede vaatamise ja unustasid ära, mida nad reisikaaslasega parajasti olid arutanud. See laheda kujuga auto lihtsalt meeldib inimeste silmadele. Ülilühikeseks vajutatud tömpnina, kõrged sirge joonega küljed ja siis see lausa multifilmilik naeratav näoilme, mis tulede, numbrimärgi, võrede ja joontega saavutatud.

Volkswagen ID. Buzz

Aga see kõik on vaid heameelne väline külg, selles masinas on ka ohtralt sügavat asjalikku sisu. See on ju korralik reisibuss! – avastan end ühel hetkel sõnavat. See suurimaks tõestuseks on vahepõranda abil tõstetav pagasiruumi põrand, mis tagaistmete seljatugede allalükkamisel tekitab täiesti ühetasapinnalise ja suure voodialuse, millel kerge pehmenduski katte näol olemas. Kahe tasapinna vahele tekkis aga seeläbi mõnus panipaik, kus korvide süsteemi abil kõike väljasõiduks tarvilikku mahutada.

Volkswagen ID. Buzz

Tagumisi istmeid saab seejuures sarnaselt esimestega liigutada ka edasi-tagasi ning seda 15 cm ulatuses.

Volkswagen ID. Buzz

Elektriliselt üles avanev tagaluuk, elektriliselt lahti liuglevad külguksed, elektriline massaažifunktsioon esiistmetel, kõikjal USB-C laadimisporte ja muidugi täiselektriline mootor – elektrit on selles autos tõesti palju.

Mis on ühelt poolt kindlasti hea ja mis on ka veidi mitte nii hea – taas just reisimisele mõeldes. Talvel täisakuga lubas auto mulle sõiduulatuseks täpselt 300 kilomeetrit ja seda on ikka vähevõitu isegi Tallinnast Haanjasse põrutamiseks. Suvel küll jah, ideaaltingimustes on masina sõiduulatuseks julgelt üle 400 km (ametlikult 423).

Volkswagen ID. Buzz

Kogu Volkswagenitele omane sõidumugavuste pakett on aga autol täisväärtuslikult kaasas, isegi sportrežiim, millega nii suure ja kõrge kerega auto puhul vast väga palju peale pole hakata. Aga adaptiivne püsikiirusehoida, kaardirakenduse abil automaatselt kiirust kohandav lahendus, sõidurajal hoidja ja kõik muu on juhi rõõmuks kõik kaasa tulnud.

Ja mis eriti oluline: me kõik teame, kui ebamugav on võhikul või uustulnukal tagurdada kaubikuga. ID. Buzz tuleb ka selles osas juhile vastu ja sellesse on integreeritud iseparkimissüsteemi mälufunktsioon, mille abil oskab sõiduk eelnevalt salvestatud kohta end ise parkida. Travel Assisti kõige uuem versioon saab hakkama aga sellega, et suudab ise kiirteel sõidurida vahetada - seda alates kiirusest 90 km/h.

Volkswagen ID. Buzz

Muide, põhikomplekteerituses on see auto viiekohaline, aga päris kindlasti tellitav ja kohendatav ka seitsmekohaliseks (ma vähemalt loodan). Vahemärkusena, viiekohalise ID. Buzzi hind algab 63 758 eurost, tippvarustusega auto hinnaks tuleb 75 277 eurot. Mõõdukale hinnale vaatamata olla Baltimaades seda autot ainuüksi eeltellitud enam kui 200 tükki.

Akudest. See masin on varutatud VW ID.-perekonna suurima akuplokiga. Selle liitiumioonakud mahutavad 77 kWh (82 kWh bruto) ja varustavad energiaga tagasillas paiknevat elektrimootorit, millel võimu 204 hj ja 310 Nm.

Volkswagen ID. Buzz

Tuled on autol leedid ja nii esi- kui tagatulesid ühendab samuti peen leedriba. Digitaalsel juhialal on suur 5,3tolline ekraan. Näidikulaua keskel asub suur puuteekraan (suurusega kas 10 või 12 tolli).

See on päris tore, ruumikas, praktiline, kaasaegse tehnoloogiaga varustatud ja samas nostalgiahõnguline auto igapäevasõitudeks ja mitte liiga pikkadeks väljasõitudeks.

Møller Auto Ülemistes on proovisõiduautod kenasti proovimiseks olemas. Soovitaks proovida küll.