Ehkki mudelist on olemas ka pistikhübriid ja diiselversioon, sai proovisõiduautoks valitud 130hj bensiinimootoriga variant, millel 8-käiguline automaatkäigukast. Nendega koos käivad 230 mm kliirens ehk põhjakõrgus ja suure 720 mm diameetriga rattad.

Selgelt rahulikupoolse paigaltvõtu järel arendab see masin tuntavat jõudu ja kiirendust ning seda ka möödasõidu ajal, mil algkiirus võib jääda 70-80 km/h vahele. Veel palju paremini teeb masin seda sportrežiimis, kus mootori tööd pole mitte ainult kuulda vaid ka tunda, kus auto tõstetakse veidi üles ja rool läheb vahetumaks.

Ja siis pole muud, kui edasi metsateele:

Citroën C5 Aircross

Igaüks, kes käinud Aidu karjääris, teab millise tõusu- ja laskumisprotsendiga metsateedele seal võib sattuda, ning proovile sai linnamaastur pandud ka pärismaastikul – tuleb tõdeda, et ronis päris turvaliselt ja kindlalt üles - ei tulnud selleks gaasipedaali vastu põhja suruda ning ei hakanud ka masin ise tõrkuma, kui pöörded vast liigagi madalad said hoitud. See mudel sobib tõesti hästi kasutada nii linnamaasturina kui mõõdukate olude tavamaasturina. Abiks seejuures kindlasti Citroënile iseloomulik Progressive Hydraulic Cushions vedrustus, mis aitab sõidukil tee ebatasasustega paremini toime tulla ning reisijatele mugavuse eest vastutab.

Citroën C5 Aircross

Välimuse kallal on samuti tublisti arendustööd tehtud ja masin näeb välja võrdväärne nii mõnegi Saksa luksmudeliga. „Varem silma paistnud kumerate elementide asemel domineerivad nüüd struktuursemad jooned,“ teatab autotootja ka ise. Klaveriklahvide disainist inspireeritud Citroenile iseloomulik V-kujuline valgussignatuur annab masinale kõrgtehnoloogilise ja sügavama välimuse, mida toetavad jõulised külgpaneelid. Lisaks kolmedimensioonilised LED-tuled sõiduki tagaosas, uue disainiga 18-tollised teemantlõikega valuveljed ja kerekaitsed ümber auto.

Pagasiruum avaneb ja sulgub autol elektriliselt:

Citroën C5 Aircross

Korraliku uuenduskuuri on läbinud auto salong. Tõsi, puuteekraan võiks sellise mudeli puhul olla ehk suuremgi kui 10 tolli – haakuks kogu muu meeleoluga paremini. Vähemalt on see tõstetud nüüd kõrgemale, et juht ei peaks silmi teelt kõrvale pöörama. Peaaegu täielikult kohandatav 12,3-tolline roolitagune näidikutepaneel toob samas juhi silme ette kogu vajaliku info – navigatsiooni, aktiivsete juhiabisüsteemide töö, kütusenäitajad jms.

Citroën C5 Aircross

Aga jah, istmed on C5 Aircrossil tõestyi hästi õnnestunud – need on tegelikult samad, mis olid juba olemas ka C4-l ja C5 Xil. Selle kohta kasutatakse vist sõna ergonoomiline ja need istmed seda tõepoolest on. Nahkkatega istmete südamikud on valmistatud kõrgtihedusega vahust, mida katab täiendav 15 mm vahukiht. Tootja teatel on tegemist spetsiaalse vahtmaterjaliga, mis ei hakka aja jooksul läbi vajuma, tagades sedasi parima sõidumugavuse ka pikematel sõitudel. Lisaks on juhiiste elektriliselt juhitav.

Mujal salongis näeme nii struktuurset kangast, alcantarat kui perforeeritud nahka. Ka suurt ja kõrget keskkonsooli ümbritseb tänapäevane musta nahk-efektiga kangas, mida täiustavad kroomitud disainijooned.

Citroën C5 Aircross

Juhiabisüsteemid on kõik olemas, sh adaptiivne püsikiirusehoidja kombineerituna sõidurajal hoidmise süsteemi ja Stop & Go funktsiooniga.

Tegu on ka ainsa linnamaasturiga oma segmendis, mis pakub kolme eraldi liigutatavat, kallutatavat ja ülestõstetavat tagaistet. C% Aircrossi pagasiruumi maht on oma segmendis rekordiline: 580–720 liitrit bensiini- ja diiselversioonil ning 460–600 liitrini hübriidversioonil.

Citroën C5 Aircross

Kokkuvõttes: tekkis tunne, et tegemist on absoluutselt turvalise automudeliga mis iganes olukordadeks või vajadusteks – nii peredele kui ettevõtetele, nii pikemateks kui lühemateks reisideks, nii linnas ja maanteel kulgemiseks kui metsateel seiklemiseks, nii lastega peredele kui neile, kel vajalik aeg-ajalt ka katusel või pagasiruumis suuremaid asju transportida. Hea näeb, soliidne ja jõuline välja ka, isegi tumesinisena.

Kõige odavamad versioonid algavad mudelil 28 000 eurost, tõsisemad tegijad näitavad hinda 38 900 eurot ja sealt edasi. Kütusekulu näiduks sain mina bensiinimootoriga veidi üle 7 liitri sajale.

Tootja videol näeb see masin liikumises välja selline: