Häid näiteid sisepõlemismootori asendamise kohta elektrit tarbivaga on mitmeid ning Mercedes EQB on üks nendest. Kuigi kasutada oli esiveoline platvorm, otsustati Mercedeses kuldne kesktee üles leida ning tulemuseks on kompaktne linnamaastur, mis oleks nagu algusest peale elektrisõidukiks loodud.

Isikupärane disain

Välimus on teatavasti maitseasi ning seal hinnanguid anda on kohatu – ilu on vaataja silmades ja lõpliku hinnangu meeldivuse osas annab vaid ostja. Kuid isikupäratuse üle, nagu mõnel Mercedese varasemal mudelil, EQB puhul kindlasti kurta ei saa. Tootja on hästi välja selgitanud, mida ta kliendid tegelikult vajavad, ning auto ka vastavalt disaininud.

Piltidel näeb auto esiosa EQB kere peal veidi tavatu välja, kuid see on tõenäoliselt tingitud sellest, et oleme harjunud nägema tavalisi GLB-klassi maastureid. Tegelikult on esitulede ja iluvõre harmooniline kombinatsioon üsna sobilik väikese maasturi kujuga ning ka tagatuled on erinevad ja näevad kenamad välja kui GLB-l.

Eestvaates ongi selgelt näha, et tegemist on elektriautoga, kuna puudub tüüpiline mootori õhuvõtu radiaatorivõre, kuna esiosa on kaetud, õhuavad on ainult kaitseraua alumises osas. Üle kogu autonina jookseb aga LED-valgusriba, mis ulatub ühest esitulest teiseni ja näeb pimedas atraktiivne välja.

Mercedes-Benz EQB

Väga praktiline sisemus

Kõikidel Mercedes-Benzi mudelitel on tänapäeval eranditult digitaalsed ekraanid ja see on suur ala otse juhi ees, mis ühendab armatuurlauda ja infolustisüsteemi. Mõlemad on suurepäraselt loetavad ka eredas päikesevalguses tänu kõrgele eraldusvõimele ja kontrastsusele.

Autosse istudes sõltub rahulolu väga tugevalt sellest, mis uksest siseneti. Juhikohale maandunud on paksult rahul – iste on nagu keha järgi loodud, kõigis suundades reguleeritav (käsitsi, vaid nimmetugi seadub elektriliselt) ja väljavaade autost on ka lühemakasvuliste jaoks sama mõõtu konkurentidest parem. Ralli- ja rinkamehed võivad kurta napi külgtoe üle, kuid sellevõrra on sisenemine-väljumine mugavam. Väärtused on paigas!

Taga istujad nii rahul ei ole. Elektriajamiga auto põhja all on kõrgepingeaku, mis tähendab madalat tagaistet (kõrgus vaid 32,5 cm) ja pikematel on seetõttu ohtrale ruumikusele vaatamata põlved lõua all. Pikki maid läbida on sedasi ebamugav.

EQB on üks väheseid elektriautosid, mis on soovi korral saadaval ka seitsmekohalisena. Mõistagi maksab see lisaraha (1428 eurot) ja tegelikult vajavad täiendavaid istmeid vähesed, kuid oluline on teada, et see on võimalik. Samas ei looda illusioone – kolmas istmerida on sobilik vaid lastele, ehkki ametlikult võivad seal istuda kuni 165 cm pikkused – 84 cm kõrgus enamat ei võimalda.

Vaata rohkem pilte ja loe täispikka lugu tasuta portaalist Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.