Alustaks selle auto puhul vast hoopis keskkonsoolist - väga mõnusa paigutusega – käeulatuses on mootorikäivitus, istmesoojendus ja -jahutus, roolisoojendus, rüngakujuline käikude valits koos P-nupuga selle keskel.

KIA Niro Hev

Multimeediaekraani alused nupud on puutundlikud ja ühe klahvivajutusega saab valida, kas nende abil saab juhtida pigem meediat ja kaarti või kliimat. Roolitagune näidikute displei ja multimeediaekraan moodustavad ühtse terviku, kumbki diagonaaliga 10,25 tolli. Kuna ruumi on, siis tahavaatekaamera pilt võinuks sellest moodustada isegi veidi suurema ala. Mulle väga meeldiks, kui näidikutedispleil saaks juht ise otsustada ka seda, mida kuvada vasakus ja paremas servas – paraku on need kinni „keevitatud“.

KIA Niro Hev

Väikese edasiarenduse on saanud ka juhi silme ette klaasile kuvatav displei – seal kuvatakse lisaks tavapärasele ka pimenurgaanduri märguandeid - neid, mis tavaliselt vilguvad külgpeeglite küljes.

Sõidurežiimi vahetus on ka mugavalt rooli allaossa toodud ja valik on juhule tehtud selge, lihtne ja konkreetne: kas sport või eco!

KIA Niro Hev

Harman Kardoni kõlarid on kõikjale mõnusalt ära peidetud, kusagile esiklaasi lähedusse armatuurlaua peale. Parima paketi korral on nii juhi kui kõrvalreisija istmed elektroonilselt juhitavad ning nagu märgitud, siis ka jaahutusventilatsiooniga. Kusjuures, et asi täiesti selge oleks, siis istme mõnda sätet muutma hakates, kuvatakse tehtav kohe virtuaalselt ka multimeediaekraanile.

KIA Niro Hev

Traatidega esiklaasisoojendus on loomulikult ka olemas. Püsikiirusehoidja on adaptiivne, foori taga seisma jäädes läheb ta kahjuks väga kiiresti üle sstand-by seisundisse ja auto uuesti liikuma saamiseks tuleb korraks gaasi vajutada, mis masina omakord jõnksuma paneb, kuna gaas ja püsikiirusehoidja hakkavad siis tööle koos.

KIA Niro Hev

Mis kütusekulusse puutub, siis kus iganes ma ka ei sõitnud, üldjoontes sain keskmiseks näiduks ikka 5,1 liitrit sajale. 1,6-liitrisele beniinimootorile lisaks on autol niisiis väike elektrimootor.

KIA Niro Hev

Aga jah, välisdisaini elementidega on KIA otsustanud inimestele otsustamise kohati keeruliseks teha – kas ikka tahta kahetoonilist autot või mitte. Ei harmoniseeri need mustad läikivad (oleks siis vähemalt matt!) küljepaneelid kaugeltki mitte kõigi keretoonidega ja mõne arvates ei peaks neid üldse olemas olema. Hiljem avastasin veebis, et siiski on olemas ka ühetoonilisi variante, ilma nende elementideta küljel (ja ka mitteläiv variant nendest elentidest on olemas – „harjatud teras“ nimeks)

KIA Niro Hev

Auto esiosa on aga üsna efektne on radiaatoriribide ja ühtse terviku moodustava tuledelahendusega.

Ahjaa, alati on autotootjatel valik: kas jätta rohkem ruumi tagaistujatele või teha mahukam pagasiruum. Selle auto puhul on mõeldud istujatele ja pagasi jaoks on ruumi veidi vähem jäetud.

Turvavarustuse osas tooksin vast välja tagurdamisel kokkupõrke automaatse vältimise lahendust.

Auto baashind on 28 990 eurot.

Ahjaa, keegi võiks KIAle öelda autoraamatu tarvis, et „Estonian“ võib tõlkida nii „eesti keel“ kui „eestlane“, antud juhul on valitud vale variant:

KIA Niro Hev

Tehnilised näitajad siin.