„Pilootprojekti vahetähtaeg on oktoobris. Oktoobris tehakse kokkuvõte ning otsustatakse edasise kohta,“ ütles Fortele Põhja-Tallinna vanem Manuela Pihlap.

Pilootprojektil on selle korraldajate sõnul kaks eesmärki.

Esiteks tuleks nende hinnangul Reidi teelt ja kõigist sadamatest Kopli suunal liikumiseks enam kasutada Soo tänava asemel Kalaranna tänavat ning jätta Balti jaama ja Telliskivi linnakusse siirdujate käsutusse Põhja puiestee. Teiseks oli soov teha Rannamäe teele kahesuunaline jalgrattatee ning selle nimel kitsendati poole võrra selle tänava autode ala.

Paraku käisid esimese sooviga kaasas mitme varem ühesuunalise teelõigu kahesuunaliseks muutumine, mitme varasemalt harjumuspärase pöörde keelamine ja mitme fooritsükli pikendamine – tagajärjeks püsivad ummikud suunal Reidi tee->Põhja puiestee ning vägagi sagedased vastassuunas sõitmised Põhja puiesteel.

Liikluskorralduse muudatus Linnahalli kandis

Manuela Pihlapi hinnangul võis saada probleemiks asjaolu, et vanast harjumusest liigutakse Kopli suunal läbi Kalamaja.

„Nii ongi olukord, kus järjekorras seisavad ka sõidukid, kes seal tegelikult olema ei peakski. Sellest ka pikk periood enne vahekokkuvõtete tegemist, et saaks hinnata, kuidas selle aja vältel on Kopli suunal liikujad uue liiklemistrassiga kohanenud,“ rääkis Pihlap.