Hollandi ettevõte Lightyear teatas, et on suurendanud oma töötajate arvu 500 inimeseni ja sõlminud lepingud saja töövõtjaga oma Lightyear 0 elektriauto masstootmise käivitamiseks. Sellel on 60 kWh aku, mis tagab 625 km läbisõidu, mis on 4% rohkem kui Tesla oma 82 kWh akuga.

Lightyear 0 arendajad ohverdasid kiiruse ökonoomsuse nimel – elektriauto kiirendab 100 km/h mõõduka 10 sekundiga ja ei saa sõita kiiremini kui 160 km/h. Sellest on aga kasu, sest tänu Bridgestone'i eriprofiilile ja rehvide eriversioonile on auto õhutakistuskoefitsient kõigest 0,19. Mis tagab kiirusel kuni 110 km/h sõites energiakulu 10,5 kWh 100 km kohta.

Lightyear 0
Lightyear 0
Lightyear 0
Lightyear 0
Lightyear 0

Nagu Lightyear 0 loojad ütlevad, ei pea te kunagi oma sõidukit laadima, kui elate päikeselises piirkonnas ja sõidate päevas alla 50 km – näiteks tööle ja tagasi. Tõsi, selleks peab masin terve päeva päikese käes seisma, kuid Lightyear 0 saab alati laadida nii tavalisest pistikupesast kui ka laadimisjaamast.

Auto sisemuses kasutatakse palju populaarseid materjale, nagu rotang, taaskasutatud plastik, taimne nahaasendaja. Sellega tahetakse kompenseerida kopsakat hinnasilti 250 000 eurot eksemplari kohta. Ettevõte selgitab, et see kehtib ainult esimesele partiile, mis koosneb 960 masinast. Kui neid õnnestub müüa, siis 2025. aastal alustatakse uue mudeli masstootmist juba tagasihoidlikuma hinnaga - auto saaks kätte 33 000 euro eest.