Ruumika universaalkerega auto sünd jääb kuskile möödunud sajandi kahekümnendatesse. Ent maailm muutus, kui 1957. aastal alustas Rootsi autotootja Volvo elegantse Duett – universaali tootmist. On arvatud, et just Volvo Duett pani aluse praktiliste pereautode uuele buumile Euroopas.

Vaid paar aastat hiljem, 1957. aastal, alustas Moskva väikeautode tehas universaalkerega Moskvitš-423 tootmist. Auto leidis sooja vastuvõtu ning selle eeskujul hakkasid insenerid üksteise järel välja mõtlema praktilisi ja ruumikaid universaale. Nõnda võib vist Moskvitš-423 pidada nõukogude Venemaa pereautode esiemaks.

“Suurepärased lennukid, aga kohutavad autod” – mäletate seda ütlust nõukogude lennuki – ja autotööstuse kohta, eks? Ometi õnnestus venelastel oma autosid edukalt müüa ka välismaale, peamiselt küll sõbralikesse sotsialismileeri riikidesse ent mõnevõrra ka mujale.