Surma kummardamise kultus on viimasel ajal Mehhikos kiiresti levinud. Selle sümbol on keebiga kaetud naise luukere, mis hoiab käes vikatit. Eriti populaarne on surma kummardamine nendes Mehhiko piirkondades, mis kannatavad narkokartellide äärmusliku vägivalla all, vahendab BBC News.

Arvatakse, et kultus on pärit juba koloniaalajastust. Selles segunevad pärismaalaste usundid ning pärast hispaanlaste vallutusi misjonäride poolt tutvustatud kristlike pühakute kummardamine.

Usklikud kummardavad pühakut ise valmistatud altarite ees ning ohverdavad tihti küünlaid, puuvilju ja tequila't lootuses, et Santa Muerte nende soovid täidab.

Kardinal Ravasi ütles, et selline komme on usuvastane. „Usk peab au sees elu, aga siin on teil surm,“ ütles Ravasi. „See ei ole religioon lihtsalt sellepärast, et näeb välja nagu religioon, see on religioonivastane jumalateotus.“

Kardinal viitas ka tõsiasjale, et kultus on eriti populaarne Mehhiko narkokartellide liikmete hulgas ning süüdistas kurjategijaid selle endale appi võtmises.

Kardinal Ravasi ütles, et selline riik nagu Mehhiko, kus viimase kuue aasta jooksul on narkootikumidega seotud vägivallas hinnanguliselt tapetud üle 70 000 inimese, peab saatma oma nooremale põlvkonnale selge sõnumi.

„Maffial, narkokaubandusel ja organiseeritud kuritegevusel ei ole religioosset poolt ning neil pole religiooniga midagi pistmist, isegi kui nad kasutavad Santa Muerte kuju,“ ütles Ravasi.

Puuduvad usaldusväärsed andmed selle kohta, kui palju inimesi Santa Muertet kummardab, kuid seda teemat uurivate teadlaste sõnul tekib Mehhikos ja USA-s üha rohkem Santa Muerte pühamuid. USA-s harrastavad seda kultust arvukad immigrandid Mehhikost.

Eelmisel aastal vahistas politsei Põhja-Mehhikos kaheksa inimest seoses kahe poisi ja naise tapmisega rituaalsete ohverdamiste käigus, mis prokuratuuri teatel olid seotud Santa Muerte kultusega.