Nimelt ähvardab Netflixi kohtuasi kohtuvaidlusse odavlennufirmaga easyJet (tegelikult seda omava korporatsiooniga easyGroup), kellele ei meeldi, et Netflixil on noorepoolsete suurlinnainimeste elust kõnelev sari "Easy".

Peagi oma kolmandat ja viimast hooaega alustav "Easy" rikkuvat easyGroupi Euroopas kasutatavaid kaubamärke. Kui viimane saab oma tahtmise, peab sari edaspidi Euroopa turgude jaoks teise nime võtma.

Miljardärist ettevõtja Stelios Haji-Ioannou väidab koguni, et "Easy" kopeerib tema asutatud lennufirma kirjafonti ja -värve.

Ühendkuningriigi easyJet on Euroopa üks juhtivaid odavlennufirmasid. See tegutseb enam kui 30 riigis enam kui 820 liinil. Ettevõtte mullune käive oli veidi üle viie miljardi euro.

easyGroupi suur tuluallikas on firmadele easy-kaubamärke litsentseerida, mistõttu korporatsioon võtab võimalikke kaubamärgirikkumisi väga tõsiselt – üldse mitte iisisti – nagu noored ütleksid. Seda tunnistab ka eraldi sektsioon saidil easy.com.

Haji-Ioannou ütleb: "Kui [autor] Joe Swanberg valis mõne aasta eest oma uue telesarja nimeks "easy", siis ta oleks esmalt asja Euroopa juristidega läbi rääkima.

Meie omame Euroopas õigust kaubamärgis sõna "easy" kasutada ja meil on 1000 kaubamärki easy-eesliitega. Me ei saa lubada inimestel seda kasutada, eriti kui nad teevad seda suuresti samade värvide ja fondiga."

easyGroup alustab kohtuasja sel nädalal, kui Netflix ruttu midagi ette ei võta. Pole põhjust arvata, et rahulik lahendus tulekul on, kuna Netflix on seni kommentaariks öelnud: vaatajad oskavad kindlasti eristada sarja, mida vaatavad, ja lennukit, millega reisivad.

Vot siis. Kunagi ei tea, kust jama kaela tuleb, kui püüad lihtsalt oma asja ajada. Lõpetuseks võrdle ise, kas "Easy" ja easyjet on visuaalselt lubamatult sarnased.

Foto: kollaaž (fotod: tootjad)