Ajakirjas Science ilmunud uuring näitab, et nende jagamine poleks hea mõte isegi nende anonüümseks muutmise järel. Isiku taasidentifitseerimiseks piisab vaid käputäiest ostudest.

„Me peaksime tõsiselt järele mõtlema, mida me andmekaitsest rääkides mõtleme. Traditsiooniline anonüümsuse mudel ei ole lihtsalt suurte metaandmete hulkade puhul sobilik,“ nentis uurimuse juhtivautor Yves-Alexandre de Montjoye. Massachusettsi tehnoloogiainstituudi arvutiteadlane uuris kolleegidega 1,1 miljoni nimetuks jääva Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsiooni liikmesriigi krediitkaardi omaniku traditsioonilises mõttes anonümiseeritud ostuandmeid, mis olid kogutud kolme kuu jooksul.

Andmekomplekt sisaldas teavet ostusumma, poe nime ja ostu tegemise aja kohta. Samas olid sellest eemaldatud ostu teinud isiku nimi, arvenumber ja teised ilmselged identifitseerimist võimaldavad andmekillud.
Loe edasi ERR Novaatorist