Kui teile aga tõepoolest tundub, et Eestis on lood jube viletsad, siis rõõmustage, et te näiteks Nigeerias ei ela.

Selles Aafrika riigis on mobiilsete teenuste kvaliteet muutunud üldiselt nii viletsaks, et riiklikel tarbijaõiguste kaitsjatel (agentuur CPC, cpc.gov.ng) on kohalikele operaatorfirmadele halb üllatus varuks.

Nimelt kui need ei hakka senisest paremat kvaliteeti pakkuma, ähvardab vastavate firmade juhte halval juhul ehtne vanglakaristus.

Mobiilioperaatorid on omavahel umbes viimase nelja aasta jooksul hoolega sõdinud, et kes suudab kõige odavamaid hindu pakkuda ja seega kõige enam inimesi kliendiks meelitada.

Paraku pole infrastruktuure ja võrke vastavalt kasvavatele vajadustele edasi arendatud, mistõttu mobiilsete teenuste kvaliteet on madal – väga paljudel juhtudel lausa olematu.

Võrgud on ummistunud, kõned katkevad, kõned ja tekstisõnumid ei jõua kohale... Asi läks nii hulluks, et CPC hakkas telekomfirmadele mullu juba uute klientide vastuvõtmise keelde määrama ja isegi suuri trahve välja kirjutama.

Telefon

Nigeeria valitsuse värske taktika on järgida siin Zimbabwe ja Tansaania eeskuju ning hakata operaatorfirmade juhte lihtsalt vanglakaristustega kostitama. Võib öelda, et Aafrikas on see juba tavaliseks kujunemas.

Mobiiltelefonid ja mobiilsete teenuste kasutamise võimalus on Nigeeriat alates nende võidukäigu algusest (ca 2008) kiiresti moodsamaks muutnud. Tundub, et valitsus pole valmis progressi seiskumisega riskeerima ja on selle nimel nõus ka firmajuhte hoiatuseks trellide taha saatma.

NB! Täna on küll 1. aprill, aga uudise allikaks olnud PC Worldi lugu ilmus veebi 26. märtsil, nii et seda saab vaevalt aprillinaljaks pidada.