Seitsmekohalise bobikelgu esimene sõit toimus täna, 1. veebruaril Austrias, Innsbrucki ajaloolisel olümpiarajal. Accelerista on Innsbruckis kohal ja toob toimuvast lugejateni värskeid uudiseid.

X-Trail bobikelgu ehitamisel on võetud eeskujuks nelikveolise mahuka maasturi Nissan X-Trail disain. Koostöös bobisõidu asjatundjatega on Nissani insenerid traditsioonilise neljabobi ümber kujundanud seitsmekohaliseks kelguks, mis suudab saavutada tippkiiruseks 100 km/h ja raskuskiirenduseks 4,5 G*.

7-KOHALINE BOBIKELK Seitsmekohalisel X-Trail bobikelgul on eripärane esiosa, esituled ja seitse istekohta. Sõitjad saavad nautida 360kraadist linnulennulist vaadet kõigele, mis nende ümber toimub – täpselt sama võimalust pakub ju ka Nissan X-Traili täisvaatemonitor. Sarnasusi on veelgi, ehkki juhtimiskontrolli puhul võiks öelda, et X-Trail maastur (ja nelikvedu üldisemalt) on võtnud snitti bobikelgust: samamoodi nagu bobikelgu puhul, aitab X-Traili tipptasemel ALL MODE 4×4-i süsteem juhil säilitada auto üle kontrolli ka lumistes ja jäistes oludes.

Kelgule olümpiavääriliste aerodünaamiliste omaduste andmiseks otsustas disainikeskuse Nissan Design Europe (NDE) disainiosakonna juht Darryl Scriven kutsuda appi bobikelkude valmistamise spetsialisti Diego Menardi ja spordiasjatundja Ian Richardsoni. Töö uudse kelguga algas 2015. aasta septembris. Richardson ja Menardi, kes jagavad oma kogemusi olümpiamängude sõiduradade ja kelkude vallas võitjameeskondadega kõikjal maailmas, on sellel alal tegutsenud kokku rohkem kui poolsada aastat.

DISAINER RÄÄGIB „Tahtsime anda sportlastele võimaluse, saada osa Nissani krossoverite segmendi seikluslikust vaimust ning seda just olümpiaalade hulka kuuluva bobisõidu vahendusel. Kelgusõit pakub teravaid elamusi ja suurt põnevust nii osalejatele kui pealtvaatajatele,” kõneleb Darryl Scriven.