Lihtne nipp, kuidas ka ebamugavaim tool istumiskõlbulikuks muuta

 (6)
Lihtne nipp, kuidas ka ebamugavaim tool istumiskõlbulikuks muuta
Illustreeriva tähendusega pilt: nii pole ilmselt mugav (kaua) istuda (Foto: Wikimedia Commons / Ed Yourdon)

Toolil istudes kaldume me kõik rohkem või vähem lösutama; isegi see, kui tool on mugav, ei taga parimat võimalikku isterühti.

Kui soovite enda rühti tegelikult parandada, peate loobuma seljatoest ja istuma tooli serval, väidab selja- ja liigesevaludega inimeste aitamisele pühendunud joogaõpetaja Jean Couch.

Couchi väitel ei ole nüüdisaegsete toolide disainimisel arvestatud inimeste tegelike ergonoomiliste vajadustega. Meie kehad pidasid paremini vastu ajal, mil kõvast puidust valmistati jäikade, lamedate pindadega istepinke, mis olid inimkehaga proportsionaalsed.

Nüüdisaegsetesse suurtesse, pehmetesse tugitoolidesse võib küll olla mugav pärast pikka päeva lösakile vajuda, kuid need kipuvad selga kahjustama. Enamasti on need liiga sügavad, mistõttu kaldume sirge seljaga istumise asemel nende sisse krõnksu vajuma, ja liiga pehmed, mis põhjustab selgroo paindumist.

Couch soovitab selja tervise säästmiseks lihtsat nippi — istuda tuleb tooli serval!

Kui istute toolipõhja kõva esiosa peal seljatoele toetumata, on vaagnaluu nihkumine selgroo alla ja selja kooldumine valu tekitavasse C-kujulisse looka vähem tõenäoline. Põlved ei tohiks olla põrandaga täpselt rööpsed, vaid kalduma puusadest allapoole — nurk peaks olema u 120-, mitte 90-kraadine.

Taoline tooliserval istumine nii, et keha kaldub veidi ettepoole, on tegelikult mugavam ja vähendab seejuures lösutamise tõenäosust.

Kui joogaõpetaja arvamusest teie veenmiseks ei piisa, võtke teadmiseks, et Couchi soovitatud asend on väga sarnane nn „neutraalse keharühiga“ (ingl neutral body posture) — standardse keha-asendiga, mille kosmoseagentuur NASA on välja töötanud mikrogravitatsiooni tingimustes hõljuvate astronautide peal sooritatud mõõtmiste põhjal.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare