Bloomberg uuris asja ja kuulutab, et viimase kolme aasta jooksul kuuldub Billboardi enamike tipp-20-hittide sõnades viiteid suurtele brändidele.

Nad leidsid, et kokku on nõnda esindatud 212 eri kaubamärki ja kümne enim mainitu hulgas on palju automarke, neist kõige popim luksussõidukeid vorpiv Rolls Royce.

Muidugi ei pruugi mainitud firma alati reklaami eest maksta, sest teatud automarkide nimed on muutunud laulusõnades lausa rikkuse sünonüümideks.

Samas on laule nagu Chris Browni "Forever", mis selgelt reklaami teevad - konkreetsel juhul Wrigley närimiskummile Doublemint.

Siin on 12 enim mainitud kaubamärki viimase kolme aasta Billboardi TOP20-poplugudes (kokku 280 palas):

1. Rolls Royce 11 korral

2. Ferrari 9 korral

3.-4. Hennessy ja Porsche, kumbki 7 korral

5-6. Chevrolet ja Lamborghini, kumbki 6 korral

7.-12. Bentley, Cadillac, Air Jordan (Nike jalatsid), Mercedes-Benz, Rolex, Xanax - kõik 5 korral

Enim kaubamärke ühes palas suudab mainida hiphop-grupp Migos, kelle hitt "Bad and Boujee" sisaldab nimeliselt 19 brändi, alates Instagramist kuni (veider, aga tõsi) Crock-Poti keedupotini.

Esineja ei pruugi alati kirjeldatud viisil reklaamitegemise eest honorari saada, aga neil on selleks ka teisi motiive, näiteks autofirma võib anda videos eputamiseks kalleid sõidukeid.

Kuulsused ja muusikud ostavad USA-s kuni viiendiku kallistest autodest, seega on tootjatel huvi oma vingeid masinaid ka videotegemiseks laenata.

Mõnikord on millegi tootja pidevast muusikute poolt mainitud saamisest ka häiritud. Näiteks Cristali šampanja tootjad on avalikult kurtnud, et räpparid seda mullijooki aina lauludes mainivad. "Aga mida me teha saame? Ei saa ju keelata inimestel seda jooki osta," kurtis Cristali esindaja 2006. a intervjuus Economistile.