Jaapani reklaamiagentuuri TBWA\Hakuhodo uusim projekt erutab ilmselt kõigi ilumeelt, eelistagu nad jääd kange alkoholi sees või karastusjoogiga.

Projekti nimi "3D on the Rocks" on raskesti tõlgitav sõnamäng. Eestindan selle poeetiliselt nii: "jäine ruumilisus". Ja see võitis reklaamitegijate üritusel Asia Pacific Ad Festival 2015 kuus auhinda.

Autorid kasutasid eri objektidest ruumiliste kujutiste saamiseks tarkvara Autodesk123 ja spetsiaalset 3D-printimise lahendust, et kujukesed jääkamakatest seitsme miinuskraadi juures "välja tahuda".

Foto: tootja
Foto: tootja
Foto: tootja

Reklaami tellija oli muide legendaarne Jaapani alkoholitootja Suntory, mis on laiemalt tuntust kogunud ka tänu filmile "Lost in Translation" ("Tõlkes kaduma läinud"), mille sisu osaliselt nende toodetega seostub.

See kõik pole muide lihtsalt üks tore lugu, vaid nüüd eksisteerib reaalne teenus "3D on the Rocks", mida asutused võivad tellida ja paigaldada lasta. Siis saab igaüks vastavalt retseptile jookide sisse just sarnaseid spetsjääkujukesi toota.

Nii väidab vähemalt sissejuhatus ülaloleva video juures YouTube'is.