Mis on tee? Meie siin toimetuses arvame, et tee ei ole pelgalt vahend, jõudmaks punktist A punkti B. Meie meelest võib tee olla ka eesmärk – reisisiht, vaatamisväärsus, elamusallikas. Ja just sel alusel valisimegi välja kümme lahedat Eesti teed, õigemini sõidumarsruuti, mida julgeme teistelegi soovitada. Sõitsime need läbi, vaatasime-pildistasime-filmisime üle, panime muljed kirja ja pildid juurde. Abiks olid Statoil, kes varustas meid kütusega, ja Regio, kes joonistas lugude juurde mitte just päris tavalised teekaardid.

Aga miks just need kümme teed?

Ainuõiget vastust polegi. Mõnel teisel korral oleks ehk valik saanud teistsugune, sest lahedatest teedest Eestis puudust ei tule. Võrumaalt Rõuge ja Haanja ümbrusest saaks terve tosina rahulikult kokku ja jääks ülegi. Sama lugu on Nuustaku või Lahemaa või mõne muu kandiga. Nii moodustuks küll kaunis ja põnev, aga teisalt üsna üheülbaline komplekt. Meie üritasime oma valikusse mahutada ka muud – alates Saaremaa mereäärsetest kadakastest niitudest ja Ontika paepealsetest põndakutest kuni endisaegsete põhimagistraalide ja Lõuna-Eesti kruusateedeni. Mis kellelegi rohkem meeldib, on mõistagi maitseasi, aga kõigil neil on oma sarm. 

Käesoleva ajakirjanumbri tarvis tegime proovisõidu autoga, mis on kindlasti kõige praktilisem meie senistest proovisõiduautodest: kuus magamiskohta, kolme põletiga gaasipliit, külmkapp, dušš, WC ja mis kõik veel. Muidugi saite aru, et jutt käib autoelamust. Ent mismoodi sellega reisimine ikkagi praktiliselt käib ja mida tasub tähele panna, võite lugeda ajakirjast.

Seekordsesse numbrisse on kokku sattunud ka mitu üpris eriilmelist elektrisõidukit. Näiteks ühe omal ajal kultusstaatusesse tõusnud kaadervärgi nimega Sinclair, millest tõsiseltvõetava transpordivahendina asja ei saanudki. Samuti ootab lugejaid veelgi kultuslikum – et mitte öelda legendaarne – sõiduk, mis oma auväärse staaži jooksul on tuhat korda nägu muutnud, kuid vaatamata kõigele keeldub kohta uudismudelitele loovutamast. Land Rover Defender on tema nimi. Nüüd on ta lõpuks saanud elektromobiiliks – või kas see ikka on lõpp?

Tegelikult võib veel ühe loo peakangelast pidada elektrisõidukiks, kui nüüd asjad füüsikalisteks nähtusteks taandada. Sest mida muud see Honda robot Asimo siis ikka on – olgu pealegi inimesekujuline, aga elekter annab talle jõu ning edasi ta liigub, ehkki mitte tavapärasel viisil. Ühtlasi saate teada, kuidas suhtub Stig oma võimalikku tulevasse konkurenti.

Erinevalt Asimost oleme meie kõik inimesed ja tahame aeg-ajalt puhata. Sestap peab ka TopGear Eesti pisikese pausi ja järgmine ajakiri ilmub septembris. Seniks aga soovime kõigile sooje suveilmu, et augusti lõpuks oleks kõik kümme teed (ja veel palju teisi) nauditud.
Kolm, kaks, üks – suvi algas nüüd!

TGE juuli-augustinumbris:

  • 10 EESTI LAHEDAMAT TEED: Suure südamevaluga pidime kõrvale jätma kõik ülejäänud lahedad teed. Aga need kümme on tõelised rosinad. Sõitma ja nautima!
  • TURVAAUTOJUHT: Meid sõidutab sohver-ihukaitsja, kelle autos istuvad muidu kuningad ja filmitähed.
  • LEEDU AUTOTÖÖSTUS: Romust läikivaks müügiautoks. Kuidas läheb ohutustestis? Te ei taha teada …
  • HAMMONDI KLASSIKUD: Ford Focus RS on samm kõrgemal kui ST ja samm madalamal kui „oh sa püss“.
  • PUNANE VÕI ROHELINE: Siniheleroheline valgus! Ei, mitte päris. Kohe selgub, miks ja kuidas saime foori just need värvid.
  • BENSIIN VÕI DIISEL? Roheline või must? Kumb on säästlikum, kummaga on lahedam sõita? Uurime asja.
  • SPIDER SPIDERI VASTU: Kaks kabriot, ainult üks küsimus: kumb on parem? Ferrari või McLaren?
  • LÄHEB LÖÖMAKS: Hunt või Lauda, Irvine või Senna, Schumacher või … Ei saa me läbi Webberi ja Vettelita. Andke minna, poisid!
  • STIG VÕI ASIMO? Kaks valget kiivrit, kaks küsimust: kumb mängib jalgpalli? Kumb kardab kodulinde?
    • KOLUMNID
      • CLARKSON: „Ja homaar? Miks peaks jumal looma eluka, mis on nii kole, loll ja maitsev?“
      • HAMMOND: „Kojamees uisutas korraga üle klaasiserva ja mässis end A-piilari ümber.“
      • MAY: „Kui kabrio juht rumalalt liikleb, saab teda näost näkku sõimata.“ 
    • PROOVISÕIDUD:
      • Elektriline Land Rover Defender
      Seat Ibiza Cupra
      BMW M6 GranCoupé
      • BMW M6 GranCoupé M MotoGP turvaauto
      Renault Captur
    • GARAAŽ
      Opel Adam
      Ford Focus ST Wagon
      Mazda CX-5
      • Toyot Auris Hybrid
      Cadillac CTS-V
      Peugeot 208