Täpselt seda me võimegi näha uue Land Roveri – Range Rover Evoque’i – puhul. Tänu sellele, et 2008. aasta Detroidi autonäitusel põnevust tekitanud ootamatult julge disain muutumatuna eelmisel aastal tootmisse läks, on uuele Evoque’ile hakatud tormi jooksma, ja mitte ainult maasturite paradiisis Eestis! Ammu on inimesed autonäituste kontseptautosid seirates õnnetult teadlikuks saanud, et nojah, kena küll, aga ega sellist tegelikult kunagi ju ei tule. Aga siiski, on ka mõni üksik selline hull olemas!

Sedapuhku küll esimest korda saatuse irooniliste keerdkäikude pidi saab see endine Inglise masin ilmavalgust näha oma uue omaniku, endise Inglise asumaa India kaudu… Nüüd on siis Land Roveri omanik Tata Motors. Aga esialgu pole see kaasa toonud midagi põlastusväärset, nagu näete – kuigi automaailmas ei ole seni eriti säravaid India autosid liikumas. Kõige toredam on seal kandis vast see, et siiamaani toodetakse Inglise 1956. aasta Morris Oxford’i teisendit Hindustan Ambassador. Ja seda 1957. aastast tänaseni…

Ja nüüd siis Evoque. Täiesti rabava välimusega! Kui süveneda veidi Land Roveri ideeautode tasandisse, siis viimatine kontseptauto oli aastast 2004 Land Rover Range Stormer, kuid siiski mitte nii radikaalne, ehk vaid kerge virvendus sellest, kuhu võiks edasi areneda. Evoque’i puhul on vaimustav eest kõrgem küljeakna joon, mis oma tahapoole vajuva katusega justkui olematusse kaob. Kui keegi tahaks Evoque’ist madaldatud katusega hotrodi teha, siis see oleks lõpuks üldse ilma akendeta – katus algaks juba uste käepidemete pealt…

Ning samas on olemas ka Evoque Coupé – kahe uksega ja veelgi madalama tagumise küljeaknaga. Ongi konkreetselt tava-Evoque’ist 3 cm madalam ka! Küljevaade on selline, nagu oleks mööda kihutav auto vaid uduse triibuna teie fotole jäänud… Ja selle vinge madala katuse joon kordub ka eestvaates esituledes – neilegi oleks nagu müts silmile tõmmatud. Küllap korduselement salongis istujaist, kelledest ka näete vaid nende lõugu klaaside ülaservades… Ja see kahe tule vaheline, juba tuttav landroverlik iluvõre on kui üks puseriti hambumusega irooniline irvitus. Kui seda näete oma mitte-Range-Roveri tahavaatepeeglist, siis hoidke heaga teeserva. See suur Irw tahab teist oma suurte 20-tolliste velgedega üle sõita! Kõik tema välimuses viitab agressiivsusele, jõule ja kiirusele.

Range Rover Evoque 2.0 SI4 Dynamic Aut
Numbrid:
1999 cm3, R4, nelikvedu, 241 hj, 340 Nm, 8,7 l/100 km, 199 g CO2/km, 0-100 km/h 7,6 sek, 217 km/h, 1640 kg.


Hind:
50 100 eurot

Tegelikult on meil täna vaid kaheliitrine bensiinimootor oma 240 hobujõuga – loomulikult oleks lusti rohkem, kui oleks saada juba midagi 300 hobuse kanti, sellist välimust arvestades. Kuid ära sa ütle, viieukseline 1,7-tonnise tühimassiga linnamaastur teeb ikkagi ka sedasi väga muljetavaldavat minekut – see Evoque’i ainuke bensiinimootor Fordi käest laenatuna viib meid parimate näitajatega nullist sajani. 7,6 sekundiga. Teised, Peugeot´ diiselmootorid ei tule nii ruttu järele.
Salong on mugav, minimaalse armatuurlauaga, pisikese tagaklaasiga, kust saab vaadata täpiks muutuvaid kaasliiklejaid. Kõige paremini näeb välja taevasse – läbi tohutu suure panoraamkatuseakna.

Istmed on peatugede alt laheda disainiga – aga sellesse sportlikkusse tõlda oleks võimalik tellida ka laiade kaelatugedega korvistmeid. Minu isiklik valik oleks surmkindlalt punasest nahast – võib vaid ette kujutada, kui muhedaks need pikemate pealeistumistega kuluvad. Ärge ainult teksaspükstega neid siniseks määrige – ikka viigipüks käib Range Roveriga kokku. Rool on võib-olla meil siin natuke liiga multi-multi-multifunktsionaalne – ühelgi inimesel ei ole nii palju sõrmi, et kõiki neid nuppe seal ära puudutada. Nuppe jagub kõikjale, isegi puutetundliku ekraani ikoonide kõrvale neidsamu ikoone dubleerima.

See Evoque on täiesti meie talve paketiga. Maitsvaim paketis on muidugi roolisoojendus. Ja superlahendus on pisike soojendusniidistik esiklaasis. Jaguari käest on ära rebitud automaatkäigukasti valits, mis pärast käivitust käigu valimiseks maast üles kerkib. Kui kohalt ära rebite – selle Evoque’iga koos muidugi –, jaotub nelikvedu sõidu ajaks 90% esisillale, 10% taha. Maanteel nii-öelda. Kui on aga lumi ja libe, on võimalik keskkonsoolilt valida lumehelbekese-märgiga lülitilt fifty-fifty jaotus. Siin saate ka kliirensit kergitada, mis on ju tegelikult juba niigi piisav, ja vettegi võib ronida lausa 50 cm sügavusele.

Mägipidur on ka olemas ja küljeli-vajumise-vastane abi. Metalsetel pedaalidel on kummist muster, mis taas tuletab korduva motiivina meelde seda irvitava iluvõre kuju. Ja see iluvõre ja need kummilindid siin all pedaalidel lausa kutsuvad kimama ja lumes möllama ja mida kõike veel see Range Evoque meil teha laseb! Siledates kurvides on teelpüsivus imehea – loomulikult on ka meil praegu ülilaiad lamellrehvid all. Aga pikirööbastes, millised nüüd juba isegi linnatänavatele tekkinud, hakkab vähegi laiem rehv kui 215 mm juba päris laialt rooli rebima… Samas on selliste papudega lumistes kurvides lahe hullata ja veojõukontroll lubab ka pisukest hirmusurinat selgroo alaossa, enne kui külglibisemise alguse ära nullib.

HINNE - 8
Stiilne - ja see ütleb kõik! Vinge välgatus nukravõitu eelmise väike-Land-Rove'i, Freelanderi kõrvale.

Range Rover paneb ikka midagi ka lisaks salongi kaasa – istmete küljes on veel väike juhend, kuidas peenest kvaliteetnahast istmeid hooldada ning kindalaekas on Evoque’i 11 kõlariga helisüsteemi Meridian peensuste nautimiseks spetsiaalne CD, kus nii instrumentaalmuusikat kui unplugged variante, kuni vanameister Pavarotti „Nessun Dorma’ni“ välja. Ja keegi ei jää magama, kui see helisüsteem põhja keerata – kõik võivad lõpuni kuulata, kui puhas, ilma basside mörinata võib olla ühe plaadimängija heli ühes autos.

Salongi valgustus on puutetundlik, laes asuvate lülititega. Salongi taustavalgust saab suurelt ekraanilt reguleerida vastavalt meeleolule sinakast punakaks. Aga kõige suurema üllatuse teeb Evoque pimeda saabudes! Kui siis autole lähenete ja puldist uksed avate, süttivad tuled, küljepeeglid pöörduvad välja ning nendegi alt tuleb lausa prožektorivihuna valgus – et näeks kuiva jalaga auto luksusesse siseneda. Aga see pole veel kõik! Lumisel maapinnal oli tolles valgusvihus selgesti näha stiliseeritud Evoque’i kujutis! Nagu Batmani-märgiga valgusjuga Gotham City kohal või õigemini – nagu too ülalt alla kiviplatsile suunatud valgusvihk, kuhu hetk hiljem mr. Bean sisse kukub, et oma show uut osa alustada… Paneb kohe kummardama ja lähemalt uurima seda pisikest, justkui taskulambipunkti seal küljepeegli all. Peopesa sinna alla pannes pole õieti midagi näha, aga täpselt maapinnale projitseerub auto kujutis! On ikka edev küll! Ennenägematu!

RIVAAL
Audi Q3 TDI

Pidulikult agressiivse Range'i kõrval mõjub Q3 pehme suupistena. Nagu vahukomm. Ent on tegelikult jäigem ja ebamugavam. Tüki-tüki tavalisem mittearistokraat.

Olen olnud vaimustunud nii seda autot väljast takseerides, salongis mõnuledes kui ka temaga lumistel radadel rallides. Ilus, hea ja stiilne! Ja mulle meeldivad kokkusattumused ka – nii lahe, et sain uue eestikeelse Top Geari avanumbri jaoks omale testimiseks just selle auto, mille Top Geari ikoon Jeremy Clarkson nimetas enda eelmise aasta autoks!

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 3 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!