Tom Fordi hüüdnimi on Wookiee. Sest ta on sama karvane kui Han Solo linalakk-kaaslane Wookiee „Tähesõdade“ filmis. Wookiee on lojaalne ja heatahtlik sõber kõigi inimeste vastu, kes on tema sõbrad. Tundmatutele vaatab pikalt kõõrdi. Tom Ford vaatab aga kõikidele uutele autodele kõige uudishimulikuma pilguga. Terves Top Geari Briti toimetuses pole nii mõnusat selli. Aga nüüd läks tal küll valesti. Vist oli liiga palju autosid ühekorraga ette võtnud. Või oli ta karvane pea veel sest vapustavast Singeri ehitatud retrokast Porsche 911'st sassis (vt TGE1 lk 136–142).

Igatahes eksis Ford rängalt uue Lexus GS 450h arvustuses TopGear Eesti 1. numbri 80. leheküljel, kui ehitas terve loo üles „faktile“, et GS 450h F-Sport maksab sama palju kui BMW M5. Mille eest tuleb välja käia üle 100 000 euro ... Ei, noh, tõepoolest! Milleks soetada supersedaani asemel hoopiski üks mugav, olgugi senisest hulga sportlikum Lexus, ah? Nimelt pani Ford GSile eurodes antud hinnad naeltesse ümber, ent toimetas selle arvutuse tagurpidi. Mistõttu tardus GS 450h F-Spordi hind Fordi kalkulaatori ekraanil 40% suuremana, kui see tegelikkuses on. TopGear Eesti toimetus palub Wookiee vale eest sügavalt vabandust ning soovitab süveneda ülejäänud leheküljel seisvasse sulatõtte.

Tõde

Tõde on see, et uus 450h F-Sport ehk GSi kalleim variant maksab 72 730 eurot. Ent mida Wookiee teada ei saanudki, oli tõsiasi, et Eestis saab uue kena ja mugava, aga enneolematult kiire ja sportliku GS 250 kätte juba 44 900 euroga. Ja siin tuleb veel silmas pidada, et Lexuse standardvarustuse nimekiri on pikem kui konkurentidel (eriti Audil) ja sisaldab muu hulgas näiteks kliimaseadet, elektriliselt reguleeritavaid mälude ja soojendusega esiistmeid, võtmevaba käivitust, tahavaatekaamerat, bi-ksenoonesitulesid, DVD-mängijat, 8-tollist multimeediaekraani, elektriliselt reguleeritavat rooli koos käiguvahetuslabadega, sõidurežiimi valiku lülitit jne.

Mina sain Lexuse uue GSiga sõita siis, kui see oli veel napilt prototüüp ning kandis efektset täisnahkset mundrit! Et avada uks, tuli lahti vedada tõmblukk, ning alles siis pääsesin käepideme kallale. See kõik tegi auto veelgi erilisemaks ning tõstatas küsimuse, miks ei võiks taolist õhtukostüümi teatud summa eest kõigile klientidele pakkuda.

Nali naljaks. Tolle nahkse tegelasega sai tõsiselt kihutada ka ringrajal ning Lexusel oli veel nii palju oidu ja viisakust, mida ma seni veel ühegi autotootja juures pole märganud, et pakkus sissejuhatuseks võimaluse teha kiiremad ringid senise GSiga. Mis oli tõesti üks suur ja lodev sepik. Mugav küll, aga kiiremal sõidul, ma ütleksin, suisa ohtlik. Selle hinnanguga nõustus ka Jaapanist Brüsselisse kohale sõitnud ja minu kõrvalistmel märkmeid tegev peainsener, kes kui uue GSiga sõiduks läks, kirjutas kohe üles kõik, mis ma jooksvalt muljetasin: „Ohoh! See on juba sama kindel kui BMW! Mitte päris nii sportlik ja järeleandmatu, endiselt natuke mugav, aga piirsituatsioonis väga hästi kontrollitav. Ning GSi elektrooniline stabiilsussüsteem sekkub just siis kui vaja, mitte ei võta masinalt väikesemagi rehvivile järel kogu jõudu maha.“

Mikrolaineahju minek

Jaapanlane noogutas seepeale tänulikult ja üsna imelikult, sest üritas vist istudes toda jaapanlastele omast täiskummardust teha. Aga kui ta oleks oma pea ka täie jõuga vastu armatuurlauda lajatanud, mingit valu ta ikka tundnud ei oleks. Sest kui väljast on GS ikkagi päris rahulik, olgugi kena joonega ja F-Sport paketiga selline laheda 40ndates tänavakaklejast jõukuri ilmega, siis salong on läinud GSiga võrreldes hoopis teisest puust. Jah. Siin on ka päris puitu, mis päris puidu moodi välja paistab. Multimeediaekraan on hiiglama lai otsekui Kalevipoja kirjakast ning mis kõige mõnusam – keset kõike seda soliidsust ja peeneid valitsaid troonib üks korralik ja tõeline seieritega ajanäitaja. Hurraa! Elektrooniline külmsinine mikrolaineahju kell on Lexusest lõpuks ometi leebet tegemas! Ja tagaistmel on senisest rohkem ruumi, kuigi mõne meelest võiks veelgi rohkem olla. Aga ega seda 5. seeria BMWs ka lahedamalt ei ole.

Kindla sammuga on kadumas ka pehme sepiku iseloom. Sest 450h annab kokku tervelt 338 hj ning selle tagarattad on aktiivpööravad: vilkal reavahetusel pööravad need esiratastega kaasa, linnakiirusel manööverdamisel aga vastupidiselt, kahandades pöörderaadiust. Ringrajal tuhisedes annab see peaaegu nelikveolise kindluse välja.

HINNE - 8
F-Sport paketiga on uus GS enneolematult ägeda välimusega. 209 hj V6 mootoriga Lexus aga Eestisse suurepäraselt sobiv esindussedaan. Ostes pange võimalusel kindlasti tagarattad keerama! Kiss My Axe, Ford :)

Uus GS on hoopis soodsam, kui kogenud Tom Ford seda enesele ette kujutada oskas. Mis aga kõiki teisi inimesi puudutab, siis on uus GS nüüd peaaegu sama sportlik kui BMW. Aga et olla ikkagi Lexus, on see veidi mugavam, mis teeb eriti meile, eestimaalastele rõõmu, sest Maarjamaa teed on ju kui maasdammeri juust.

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 3 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!