Jah, uus Picanto erineb oma eelkäijast täielikult. Hoopis teine auto, mis pakub hoopis uusi mugavusi ja ootamatuid kvaliteete kui seni pigem India ja Pakistani turule mõeldud Suzuki Altode ja muu säärase kraamiga kokku kõlanud mudel. Ennemuistsest Daewoo Ticost pole aga ses enesekindlalt turske esilekerkiva lõua ja punaselt hõõguvate tagatuledega masinas enam jälgegi. Bumerange või ka hokikeppide labasid meenutavad sabavalgustid mõjuvad tõeliselt efektselt. Enesekindlalt.

Kial on kohe-kohe ajaloo parimad aastad käes. Kui ka uus Cee'd kohale jõuab, on kõik Kiad väga head. Olgu need siis suured või väikesed. Ja hea on ka nende hind. Kas nüüd on viimane aeg igasugused Kia-kahtlused lämmatada ning hakata tundma hoopiski Kia-kadedust? Seda TopGear Eesti uurima hakkaski.

Väljast vahva, seest siiruviiruline

Erksa auto eksterjööri uurides kerkib näole naeratus. Picanto ust paotades venib suu päris kõrvuni. Mitte niivõrd seetõttu, et ses salongis kõik maseratilikult šikk või alfaromeolikult seksikas oleks. Asi on lihtsalt tolles roolis, mis nii võimsa klouniirvega juhile sülle istub. Ja kõigele lisaks õige pea päris kuumaks köeb. Mis pull see siis on? Kas kusagil on lühis? Ei. Kuigi Picantol imelikul kombel puudub täielikult välistemperatuuri näidik, ei tähenda see, et autoke külma kardaks või seda eitaks. Vastupidi. Picanto kaheldamatult parim ja kasulikem omadus on roolisoojendus, mida nii kompaktsete linnasõidukite klassis teistel peaaegu pole. Ainsana meenub Opel Corsa.

Kuigi Picantol puudub välistemperatuuri näidik, ei tähenda see, et autoke külma ilma eitaks. Otse vastupidi.

Roolisoojendus on lihtsalt suurepärane. Kütab soojaks peod ja jätab soojaks südame. Kui õues on ikka -25 ja rool sul samas lahkelt kuum, et kindadki käest võid tõmmata, võivad väikeste ja kitsaste rataste asemel Picantol all olla minu poolest kas või suusad või saiad. See kõik ei loe, kui mängus nii suur eelis. Igasse järgmisesse prooviautosse istudes on nüüd esimene küsimus: kas rool köeb? Harva, kui sellele küsimusele jaatavalt vastatakse. Pigem öeldakse „Heh, ei!“ ning kehitatakse veel imestust väljendades õlgugi, otsekui tahtes ütelda: „Mis te nalja teete? Ega see mingi S-klassi Mercedes pole. Mis te veel ei taha? Tagaistmesoojendust!?“ Aga miks ka mitte. Sest sinnagi mahub Picantos kaks täiskasvanud meest.

PLUSSID:

- Roolisoojendus. Rooliküte. Köetav rool. Sellises autoklassis! Peaaegu pretsedent.

- Pöörderaadius hiiglama pisike. Vahel on tunne, et autoke paneb enesele kohapeal ringi keerates veel kogemata jala taha...

- Disain. Esialgu ehmatab, sest väljast meenutab Picanto suure lõuaga hobust. Kui harjud, mõjub see Kiake linnainimese särtsaka aksessuaarina.

MIINUSED

- Roolisoojendus on nii mõnna, et nüüd võiks ka kõik muu soojeneda. Alates käigukanginupust. Miks see külm on? Ukselingid, raadioklahvid – kõik küttesse! Nii mõjub siis sohvrile soe rooliratas peos...

- Pole just kiire auto. Kitsad rattad ei utsita särtsakale sõidule. Opel Corsa EcoFlex on selle kõrval kui ringrajaboliid.

- Vanainimestele, kes Kia eriti tagasihoidlikku peasmuna seni elementaarse autona soetasid, mõjub uue Picanto efektitsev disain väsitavalt.

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 3 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!