Esiteks on sel Hyundail sidur üllatavalt jäik ja tundlik. Umbes nagu vanadel Subaru Foresteridel. Kui ikka Renault'st, kus siduripedaali võid laksaki! üles lasta ja kohaltvõtt on sujuv, sellesse i40-sse ümber istuda, sureb masin korduvalt välja. Kui aga ära harjud, lähed kohalt nagu rinkaproff kunagi. Kas iga pereisa ja pereema aga tahab end niimoodi väsitada, on muidugi iseasi ...

Kohaltvõtust veel: see 1,7 CRDi BluDrive oli varustatud 6-käigulise käsikasti ja ka Auto Hold funktsiooniga, mida ma manuaalkastidega autodes veel varem iial kohanud ei olnud. Auto Hold hoiab foori all seistes teie eest pidurit ise peal, et te oma jalga piduripedaalil hoides väsitama ei peaks. Selline ülima mugavuse maailma mõeldud abisüsteem. Automaatkastiga masinad hakkavad ju teatavasti ise vaikselt veerema, kui jala pidurilt tõstad. Käsikastiga autod aga võivad seda teha ka tagurpidises suunas, kui tee on kaldus. i40 Auto Hold rakendub, kui piduriga auto täielikult seisma saad ja vallandab need automaatsed seisupidurid, kui veidi gaasi andma hakkad. Lisaks on i40 pardal stopp-start-süsteem, mis suretab diiselmootori veel välja ka.

Nii et kujutage endale nüüd ette, kuhu me oleme jõudnud. Milline kosmoselaeva stardiprotseduurile sarnanev värk toimub ühes suures ja ruumikas, väga kena sisekujundusega ning äärmiselt ökonoomses pereautos, kui see valgusfoori taga seismise lõpetab ning sõitma asub. Sina istud autos ega tee mitte midagi. Nokid ehk nina või juhid tagaistujaile tähelepanu, et i40-s on ka nende pepude soojendamise võimalus täitsa olemas. Litsu vaid nuppu uksel ja tagumiku alt läheb tuliseks. Meie kliimas on see iseenesestmõistetav varustus, ju tegelikult. Igatahes istud siis niiviisi oma juhiistmel ja märkad, et foori lubatakse peagi rohelist tuld. Auto aga ei tööta. Seisab paigal. Näidikutepaneelil põleb terve rida tulukesi: AUTO HOLD, stopp-start-süsteemi tuluke, päeva- ja parktulede tuluke ning tahhomeeter puhkab nullasendis. Lükkad siis siduri alla, käivitub mootor, hakkad vaikselt sidurit üles laskma, hoiab automaatne pidur autot endiselt paigas; annad veidi gaasi, pidur vallandub ning hakkad liikuma. Seda kõike aga hetkega. Ja kõik süsteemid töötavad normaalselt. Auto Hold on siin Hyundais igatahes naudinguline.

HINNE - 8
Supermõnus sportlik sidur nagu superautol! Super ökonoomsus, nagu polekski see üldse auto! Super ruumikas nagu diislitanker! Nõrk makk, aga muidu väga nutikas. Kui i40 väga meeldib, ent iseloomust jääb ikka veidi puudu, osta Kia Optima, mis on tehnikalt sama asi.

Nagu keskmine kütusekulugi. Lubatakse 4,3 l / 100 km ja see on ka reaalsus, näitas proovisõit. Keskmiseks kütusekuluks, siis. Keskmiseks! Oot, mis auto see oligi nüüd? Hyundai i10? Heh, ei. Ikka see suur ja sumeda vormiga i40, mille siluett on nii kaarjas, et meenutab pika, mitmele inimesele korraga üle kargamiseks mõeldud hüppenööri.

Ainus asi, mis i40 juures endiselt nõrk koht, on see ülevõimendatud rool. Ja nagu näitas mudeli sõsar Kia Optima (loe TGE nr 1 lk 76), pole selle tundlikumaks programmeerimine sugugi võimatu. Ja see standardstereo pole suurem asi. Lisa raha ja osta kindlasti parem audiosüsteem. Ja pakiruumi lagi on polsterdamata ning puuduvad konksukesed kotikestele. Pereauto juures on see isegi tähtis. Pöördu nende küsimustega oma lähimasse Hyundai kauplusesse, kui i40 juba ostnud oled. Sest seda sa suure tõenäosusega teedki.

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 3 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!