Küll aga tahaksid ja saadki lugeda ning näha seda, millega sai meie palvel hakkama arhitekt Paco Ulman – genereerides spetsiaalselt TopGear Eesti tarvis ulmeprojekti FormulaCity, kus kõik F1 rajad terve maakera pealt ühte kohta kokku korjatud ning nendest tõeline vormeli-kontsentraat moodustatud. Kui see objekt kusagil realiseeruks, oleks ee vapustav võimalus üledoosi saamiseks.

Kiiruseid veidi vähemaks võttes, vaatasime järele, mis tunne on kiireima katuseta Bugattiga kaugelt üle 300 km/h välja pigistada. Kas see on enam nii suursugune ja ülev nagu auto ise või muutub kõik ikka ebamugavaks? Kindlasti mitte nii ebamugavaks kui on Tanner Fousti väike Ford, millega TopGear USA saatejuhina end meie südame tagaküljele kinnitanud mees krossimaailmas imesid teeb. Ja kui võrrelda katuseta Bugattiga sõitu Riias Bikernikil kogetud radikaalse ringrajaauto Radical istmes saadud kogemusega, siis mõjub Bugatti kahtlemata paitusena.

Tavaelus tõmbame aga kõigile nendele sõidukitele juba eos vee peale. Unistame neist küll, jah, ent neid enesele ei saa. Ja peame valima midagi, mis on tõesti kättesaadav. TopGear Eesti on jõudnud juba 4. numbrini, ent Toyota GT86 ning Subaru BRZ omavaheliste erisuste kindlakstegemine kestab jätkuvalt. Ja õige kah – sest selle kümnendi, võib-olla hetkeseisuga koguni terve selle sajandi, kõige mõnusamad sportautod, igale inimesele rõõmu pakkumiseks varmad tagaveolised jaapanlased, tulebki pulkadeks lahti võtta ja minna nii süvitsi, kui vähegi saab. Aga mitte nii süvitsi kui tiim, mis Nissan Qashqai mootori ühele maailma kõige imelikuma välimusega ringrajamasinale – DeltaWingile – sisse pani. Jääme tänavaautode juures sel korral ikka mõistlikkuse piiresse.

Küll aga vaatame ajas tagasi, et saada aru, kas 2012. a. kevadine autosaak on ikka suurem asi või on kunagi kõik hoopis põnevam ja parem olnud. NSU Ro80, mille Heikki Sal-Saller Tartumaalt üles leidis, on erakordne masin. Midagi taolist täna mitte kusagil ei ehitata. Erakordne masin on ka Dodge RAM, mil 5,7-liitrine V8 hiiglasliku koonu kui tankerinina sees tuksumas. Seda alati maskuliinseks peetavat masinat saatsime proovima Eesti ainsa naisterahvastele mõeldu autoklubi Car Club Girls liikmed, kes selle sõidu järel enda läbielamisi kirjeldavad. Driftimise katsetest kastiluugiga vastu pead saamiseni välja. Valus masin, millesarnastele tänapäevases automaailmas enam kohta pole? Selgub, et nii lihtne see ka ei ole. Kuigi RAMi HEMI rüüpas proovisõidu päevil küll keskmiselt 17,4 l/100 km ...

Eestikeelsena on ajakiri Top Gear nüüd 4. numbrini jõudnud, ent ilmub maailmas tegelikult juba 1993. aastast. Telesaadet teavad kõik, ent kuidas anda ajakirjale meie maalgi ajaloolist saba? Selleks hakkasime juba eelmisest numbrist peale ilmutama rubriiki „Top Gear 125 kuud tagasi“, kus avaldame lugusid Top Geari ajakirjadest, mis ilmunud 125 kuud tagasi. Sel korral näitame, mis emotsioone tekitas Toyota Celica uuenemine, eelmises numbris esitlesime lehekülgi, kus säras imeline Seat Tango, mis tänapäevani tootmisesse jõudnud pole. Kuigi lubati. Järgmiselgi korral näeme, mis tunne on enam kui kümme aastat tagasi uuena turule tulnud masinaid ning neist vahetult kirjutatut tänasest päevast kiigata.

Kuna on suvi, siis otsustasin ka ise lähemalt järele uurida selle kultuuri alused, mis kevadest saati linnatänavatel möirgab ja poriseb. Otsustasin esmakordselt elus istuda tsikli selga ja teha enesele selgeks, kas õigus on Clarksonil, kes kaherattalisi jälestab, või on Hammond ühes May’ga siiski selle koha pealt mõistlikumad. Ausalt öeldes olen tsiklisõidu juba selgeks saanud, ent olen ikkagi kahevahel ... Sinu käes olev ajakiri aga kahevahel ei ole – see räägib otse ja ainult autodest, mida saad enesele soetada ja millest tuleb parema une nimel aina unistada!

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 3 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!