Marianna Parraga ja Mircely Guanipa kirjutavad Reutersi reportaažis, et kahes eksporditerminalis katavad merevett õlilaigud. Veealused roostes torud lekivad. Ning ka laevad, mis käivad lasti peale võtmas, saavad saastega kokku.

Et paljud võõramaised sadamad keskkonnasaaste hirmus selliseid laevu enda sadamasse lubada ei taha, tulebki alused enne merele sõitmist puhtaks teha.

Suur nühkimistöö on aga üheks mitmest põhjusest, miks tosinad tankerid, mis Venezuela peamist eksportkaupa riigist välja viivad, pidevalt hilinevad. Laevade puhastamisele tuleb veel lisada pidevalt viibivad remonttööd ja vara arestimine teenusepakkujate poolt, kellele riiklik naftafirma PDVSA võlgu on.

Et pole raha laevade, naftarafineerimistaristu ja tootmisüksuste korralikuks hooldamiseks ega ka äripartneritele õigeaegselt maksmiseks, ei saa PDVSA ka eksporti kasvatada - see oleks aga ainus variant, kuidas rohkem raha teenida. Kahaneb ka rahavoog tagasi riigi niigi hinge vaakuvasse sotsialistlikku majandusskeemi, kuna Venezuela ekspordist moodustavad naftatooted 90 protsenti. Elanikud peavad igapäevaselt rinda pistma inflatsiooni ja toidu- ning raviminappusega. Võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga on Thomson Reutersi andmeil naftaeksport kahanenud kaheksa protsenti.

Kui naftahinnad olid kõrgel, rahastati naftatuludest tänaseks lahkunud president Hugo Chavezi populaarsuse aluseks olnud olmekaupade hinnakontrolli ja sotsiaaltoetusi. Nüüd aga on praegune president Nicolas Maduro sunnitud nentima, et madalamad naftahinnad on jätnud valitsusele vähem raha sotsiaalprogrammide rahastamiseks.

Naastes õlise laeva juurde: tavaliselt tõstetakse selline laev kuivdokki ja puhastatakse seal tööstuslike vahenditega, ent Venezuelal on vaid üks väike kuivdokk ning pole raha, et määrdunud laevu korralikult puhastada, nagu ütlevad Reutersile PDVSA juhid, kaptenid ja tankereid nühkivate firmade töötajad. Nii puhastatakse laevu kalapaatidest ja nühitakse neid alt- ja ülaltpoolt veeliini. Ühe laeva puhastamine võib võtta kuni kümme päeva.

Nühkimine on aga suure probleemi pelk pealispind.