Transpordilennuk Grumman C-2 Greyhound kukkus Filipiini merre poolteist kuud tagasi. See osales Jaapani ja USA ühisõppusel, tõusis 22. novembril õhku Jaapanis Iwakunis asuvalt lennuväljalt ja pidi laskuma Filipiini meres asuvale lennukikandjale USS Ronald Reagan, ent kukkus hoopis merre. Lennuki hukkumise põhjust ei ole veel täpselt kindlaks tehtud, üheteistkümnest pardal olnud inimesest päästeti kaheksa.

Eelmise kuu alguses teatas USA merevägi, et alltöövõtjast päästemeeskonna abiga on kavas lennuk merepõhjast üles leida ja nüüd see õnnestuski. Sealjuures selgus, et see on viie kilomeetri sügavusel. Hoolimata sellest, et kunagi varem pole üritatud nii sügavalt ühtki lennukit üles tõsta, on nüüd plaanis seda teha.

Lennukivraki leidmiseks kasutati päästelaeva, mis otsib lennukit pukseeritava lokaatoraluse abiga. Alusel olev seadmestik on võimeline tabama lennuki väljasaadetavaid akustilisi signaale kuni kuue kilomeetri sügavuselt. Laeval töötavad operaatorid registreerivad seejärel koordinaadid, kus signaal kõige tugevam on ja lõpuks selgitatakse sellise traalimise tulemusena merepõhjas lebava saatja asukoht välja.

Nagu Popular Mechanics ütleb, on ilmselt järgmise sammuna plaanis edasi töötada Pathfinder-klassi kuuluva okeanograafia uurimislaeva, sonari ja kaugjuhitava allveelaevaga. Lennuki rusud kaardistatakse ja nende ümber kinnitatakse trossid, misjärel on kavas see mõnel suurel kaubalaeval oleva kraanaga üles tõsta.