Taavi Rõivas ja Kalle Palling saatsid üleskutse Daimleri, Tesla, Uberi, Volvo ja Waymo (endine Google Car) juhtkondadele.

“Eesti eelisteks on seadusloome kiirus ja paindlikkus, 5G rakendamine Telia ja Ericssoni poolt 2018. aastal. Tugev akadeemiline ja küberkaitse kompetents ning igapäeva praktika, samuti üleriigiline elektriautode laadimisvõrk – leiame, et see on väga tugev väärtuspakkumine. Me soovime, et rahvusvahelised isejuhtivate autode tootjad tuleksid Eestisse oma tehnoloogiat arendama, aga ka reaalseid teenuseid katsetama,” ütles riigikogu aseesimees Taavi Rõivas tänases vastavasisulises pressiteates.

Mäletatavasti teatati eelmisel neljapäeval ametlikult, et Eestis ei ole legaalseid piiranguid selleks, et liikluses isejuhtivaid sõidukeid testida. Esimesi isejuhtivaid sõidukeid peaksime Tallinnas nägema 1. juulist, mil Viru ringilt Kultuurikatlasse viival teekonnal hakkavad katsesõitma kaks väikest "oma peaga" mõtlevad ja liikuvat bussi (tõsi, neis on sõidu ajal ka siiski ka igaks juhuks inimene olemas, kes on võimeline vajadusel bussi tegemistesse sekkuma).

Riigikogu e-Eesti toetusrühma aseesimees Kalle Palling lisas, et suurtele rahvusvahelistele ettevõtetele silma jäämiseks peab Eesti suutma konkureerida teiste sarnaseid samme juba astunud riikidega.

“Eestil on kõik eeldused saada isejuhtivate autode arendamiseks parimaks paigaks maailmas ja seetõttu oleme valmis lubama tehnoloogia katsetamist avalikel teedel. See on suur konkurentsieelis võrreldes enamike riikidega, kus isejuhtivate autodega saab sõita vaid selleks ette nähtud ja suletud alal,” lausus Palling.