United Airlines’i Lend 880, mis oli teel Houstonist Texases Londoni Heathrow lennujaama ning mille pardal oli üle 200 reisija, sattus äkilisse turbulentsi, mis paiskas inimesed reisijateruumi lakke. 23 lennureisijat sai vigastusi.

Üks reisija kirjeldas olukorda nii: “Lendasime nii rahulikult kui üldse võimalik ning siis tabas meid tugev löök ülevalt nagu oleks keegi meile otsa põrutanud.”

Kõnealune lennuk Boeing 767-300 tegi hädamaandumise Shannoni lennujaamas ja vigastatud viidi Limericki Ülikooli haiglasse. Keegi ei olnud tõsiselt vigastatud, kuid kõigi jaoks oli see hirmutav kogemus, milline, väidavad eksperdid, mõjutab lende järjest enam.

Dr Paul Williams, Kuningliku Teadusühingu teadur Readingi Ülikooli juures on täiesti veendunud, et kliimamuutusest põhjustatud ootamatud turbulentsijuhtumid on tulevikus järjest igapäevasemad:

“Lende mõjutavate tõsise turbulentsi juhtumite arv on kahe viimase aastakümne jooksul stabiilselt kasvanud. Ülemaailmselt põhjustab turbulents tosinate viisi surmaga lõppevaid õnnetusi väikeste eralennukitega ja sadu vigastusi suurte reisilennukite pardalolijaile. Ning kui süsinikdioksiidi tasemete tõus atmosfääris jätkub, sagenevad ka intsidendid.”

Williams lisab, et kõrgustel 10 kuni 12 km (6-7 miili), mis on tüüpiline kaasaegse reaktiivlennuki lennukõrgus, põhjustavad suurenenud süsihappegaasi kogused atmosfääris temperatuurimuutusi, mis panevad õhuvoolude erinevad kihid üksteise suhtes suurenenud kiirustel liikuma.