USA merejalaväe tellitud uued helikopterid King Stallion (CH-35K) on sõjaväeliseks kasutuselevõtuks peaaegu valmis.
Lennumasinatootja Sikorsky Aircraft uudistootel on vanema mudeli CH-53E ees mitmeid eeliseid — selle tegevusraadius on suurem ja laiendatud lastiruumi mahub ära kas või Hummer.
Kopteri kerelaiendused (sponsoonid) on seekord projekteeritud kitsamateks, et lennuaparaati oleks hõlpsam kasutada laeva pardal.
Kui CH-53E-sse ei saanud lastida rohkem kui 13,6 tonni, siis King Stallion suudab transportida juba 15,8 tonni. Tänu osaliselt automatiseeritud süsteemile on CH-35K-d ka hõlpsam lossida.
King Stallionil on ka uudsed komposiitmaterjalist rootorilabad ning selle kokpit on täielikult ümber projekteeritud; lisandunud on uus „digitaalne klaas“, jõutagasiside (ingl haptic feedback) ja jaotusjõuülekandega käiguvahetus. Mööda ei saa vaadata ka strateegiliselt valitud kuulipilduja-kinnituskohtadest.
Ehkki suuremad numbrid ei tähenda alati paremat sooritust, pole kahtlustki, et King Stallion saab lendamisega hästi hakkama.
Uus, elektroonilise juhtimissüsteemiga varustatud helikopter suudab toimetada lasti kaugemale kui CH-53-tähistusega eelkäijad. Pealeselle on projekteerijad lisanud hulga uusi funktsioone ja kaitsemeetmeid, nagu ka parema soomuse ja suurema tõstejõu, ning on väidetavalt teinud selle ka paremini juhitavaks.