Kui 3. juulil saatis Twitteri kasutaja Mabzmagz Muskile abipalve, et ta aitaks Taimaal lõksus olevaid jalgpalluritest poisse päästa, ei kahelnud Musk endale kohaselt loomulikult hetkekski. "Ma usun, et Tai valitsusel on kõik kontrolli all, kuid aitan hea meelega, kui see on võimalik," vastas Musk säutsule oma Twitteri-seinal.

Nii oligi Musk vähem kui nädala ajaga juba pea ees tundmatusse vette hüpanud: juba 8. juuliks postitas Musk Twitterisse video, kus demonstreeris Los Angeles katsetatavat 40 kilogrammi kaaluvat "lasteallveelaeva". Järgnes aga pettumus - lapsed päästeti ära ning Muski välja töötatud allveelaev ei leidnudki rakendust.

Veelgi enam - hiljutine Chiang Rai provintsikuberner ja üks päästeoperatsiooni juhtidest, Narongsak Osottanakorn, teatas, et allveelaeva näol on tegemist küll arenenud tehnoloogiaga, kuid kahjuks ei leia see antud ülesande täitmiseks praktilist rakendust. Musk otsustas allveelaeva Taisse jätta, avaldades lootust, et ehk saab seda tulevastes olukordades kasutada.

Mis aga puudutab kriitikat, siis võis oodata, et idealisti ja teravalt ütlejana tuntud Musk loomulikult sellise kriitilise kommentaariga enda tehnoloogia kohta ei leppinud. Musk vastas Twitteris BBC poolt avaldatud uudissäutsule nii: "Endine Tai provintsikuberner ei ole valdkonna ekspert. Selleks on hoopis Dick Stanton, üks päästetiimi juhtidest. Siin on meie kirjavahetus." Säutsuga kaasnesid kuvatõmmised kirjavahetusest Muski ja päästeoperatsiooni ühe organisaatori vahel, milles Stanton palus Muskil allveelaeva arendamisega edasi tegeleda.

Antud säutsuga kaasnes ka kriitikalaviin - meest süüdistati taas selles, milles teda viimaste aastate jooksul päris tihti süüdistatud on - nartsissismis ning vaid enda firmadele ning iseendale keskendumises. Musk tõdes ühes antud vastusest, et ta võib küll nartsissist olla, kuid vähemalt on ta kasulik nartsissist.

Enamik Twitteris teema kommenteerijaid on valinud ühe kahte äärmusesse langevast poolest - rohkem on küll neid, kes kritiseerivad meest järjekordses ürituses muuta päästeoperatsiooni turundustrikina kasutamises ning süüdistavad teda isekuses, kuid on ka neid, kes ekstsentrilist miljardäri kaitsevad ning rõhutavad, et Muski isiklikud ambitsioonid pole olulised, niikaua kuni ta töötab üldise hüvangu heaks.

Üks asi, milles Muski aga kindlasti süüdistada ei saa, on tegevusetus - mees saatis suvalise Twitteri-appikutse peale Taisse 10 inseneri oma eri firmadest - esindatud olid nii elektriautosid tootva Tesla, kosmoseprogrammiga tegeleva SpaceX-i kui ka tunnelite kaevamisega tegeleva Boring Company insenerid.

Samuti olid allveelaeva ehitamist kirjeldavad säutsud pigem praktilised, kui kirjeldasid Muski firmade seotust arendusprotsessidega. See kõik annab aimu, et Musk ei plaaninud teha kogu projektist tähelepanukogumisnõksu, vaid pigem üritas tõesti aidata. See, mis mehes pettumust valmistas ja järjekordse probleemi tekitas, oli see, et tema abi polnud tegelikult vaja. Lõppude lõpuks surus mees aga oma uhkuse alla ning kiitis päästeoperatsiooni läbiviijaid eduka operatsiooni puhul.