VIDEO: Uue aastatuhande koopainimesed – 30 miljonit hiinlast elab koobastes

(30)
VIDEO: Uue aastatuhande koopainimesed – 30 miljonit hiinlast elab koobastes
Foto: tour-beijing.com

Pealkiri võib tunduda šokeeriv, ent Hiina rahvaarvu arvestades pole 30 miljonit tegelikult eriti palju. Ometi tundub mõte miljonite inimeste elamisest koobastes 21. sajandil mõnevõrra pentsik.

Ajalehe The Los Angeles Times aruandel on miljonid hiinlased siirdunud elama koobastesse, vahendab Oddity Central.

Kuna paljudes sellistes maapõue uuristatud elupaikades on olemas kõik kaasaegse kodu mugavused, ei tohiks koopainimeseks nimetamist sealkandis küll solvavaks pidada.

Tänu olemasolevate maastikuvormide leidlikule rakendamisele ei nõua koopa elukõlbulikustamine eriti palju ehitusmaterjale, ning kuna künkad ja mäed, millesse koopad kaevatud on, toimivad aastaringse loodusliku isolatsioonina, on need enamikust tavapärastest pere-eramutest energiatõhusamad.

Ärge aga arvake, et selliseid koobaselamuid võib näha kõikjal Hiinas. Suurem osa neist asub Shanxi provintsis, mille urbset kollast mulda on suhteliselt kerge kaevata.

Yaodongideks nimetavatel elukoobastel on poolringikujulised sissekäigud, mida ukse aseainena varjab riisipaber või rippvaip. Enamasti pole koopad eriti luksuslikud, kuid kui elanikel on piisavalt suur sissetulek, pole kaasaegsete mugavuste nagu kanalisatsiooni, elektrivõrgu-ühenduse ja telefoniteenuse paigaldamine probleemiks.

Enamik koopaelulistest hiinlastest ajab siiski läbi ilma kalliste kommunikatsioonideta, eelistades neile koobaste looduslikke plusse — kõrgeid lagesid, ohtrat ruumi ja kena aiakest, kus teha kehalisi harjutusi ja päikese käes istuda.

2007. aastal koostatud raporti andmeil on enamik Hiina koopaelanikest vanurid, kuna paljud noored on rännanud linnadesse ja kolinud betoonelamutesse. Samas unistavad mõned noored kunagi tulevikus lapsepõlvekoobastesse naasmisest.

"Kui vanaks saan, tahaksin minna tagasi juurte juurde," rääkis koopas üles kasvanud, kuid 20ndatel eluaastatel linna kolinud Reb Shouhua.

Eakamad koopahiinlased aga ei kavatsegi oma esivanemate kodudest kaasaegsete elamute mugavasse rüppe kolida. "Elu on siin lihtne ja mugav. Ma olen eluaeg koobastes elanud ega kujuta midagi teistsugust ettegi," kinnitab 76aastane Ma Liangshui, kes elab ühetoalises koopas, kus pole palju muud kui voodi, tulease toiduvalmistamiseks ja üksainus lambipirn elektrijuhtme otsas.

Uskuge või mitte, aga nõudlus Hiina koobaselamute järele on suur. "Paljud tulevad siia otsima üürikoopaid, aga välja ei taha kolida keegi," osutab üks koopaomanikest.

Need, mida müüa pakutakse, maksavad umbes 37 000 eurot. Inimeste jaoks, kes tahavad lihtsalt proovida, milline on moodsa aja koopainimese elu, üüritakse koopaid välja hinnaga umbes 24 eurot kuus.

Tegu pole just viietärnihotellidega, ent vastavat kogemust ei unusta te ilmselt niipea.

Vaadake ka videot:

Enim loetud
Fotograaf leidis mahajäetud angaarist vene kosmosesüstikuid, mida seal ei tohiks olla (96) Fotograaf leidis mahajäetud angaarist vene kosmosesüstikuid, mida seal ei tohiks olla
Ralph Mirebs on blogija ja fotograaf, kes kirjutab vene keeles ja keda mõni allikas nimetab venelaseks, teine ameeriklaseks, kuigi uuemal ajal paistab ta olevat leidnud peavarju Jaapanist. Igatahes juuni alguses seikles ta kaameraga Kasahstanis ringi ja leidis tee mahajäetud hiigelsuurde angaari, kus kogub tolmu kaks Buran-tüüpi nõukogude kosmosesüstikut.
Teised Maad asuvad nii kaugel, et kolimisrakette valmis panna pole mõtet (58) Teised Maad asuvad nii kaugel, et kolimisrakette valmis panna pole mõtet
Leitud on "teine Maa." Tundub, et see on üks sagedasemaid hüüatusi, mida eksoplaneete uurivad astronoomid meediale serveerivad. Ikka leitakse mõni järgmine planeet, mis varasest enam meenutab meie maakera, olles oma päikesest sobival kaugusel, et seal poleks liiga külm ega liiga palav, et seal võiks leiduda kuiva pinda ja märga vett ja, et kohalik atmosfäär võimaldaks siiski elul tekkida ja areneda.
Ütle uuele maakerale tere! NASA leidis seniavastatutest Maale kõige sarnasema planeedi (122) SPACE-NASA/PLANET
NASA avastatud Kepler 452b tiirleb ümber Päikesele väga sarnase tähe umbes sama kaugel kui Maa ümber Päikese.

Kui teadlased on ennegi leidnud planeete, millel võiks elu olla teoreetiliselt võimalik, siis Kepler 452b on eelmistest kõva samm edasi.
NASA teatab planeete otsiva Kepleri teleskoobi uutest leidudest: oleme uue Maa leidmise lävel (58) NASA teatab planeete otsiva Kepleri teleskoobi uutest leidudest: oleme uue Maa leidmise lävel
USA kosmoseagentuur NASA korraldab neljapäeva õhtul telekonverentsi, et teha teatavaks uusi planeete otsiva Kepleri teleskoobi värsked avastused.
OTSEPILT: Ameeriklane, venelane ja jaapanlane startisid rahvusvahelise kosmosejaama poole!Fotod ja video stardist! Täiendatud!  (79) OTSEPILT: Ameeriklane, venelane ja jaapanlane startisid rahvusvahelise kosmosejaama poole!
Eesti aja järgi kolmapäeva hilisõhtul startisid järjekordsed kolm kosmonauti Rahvusvahelisse Kosmosejaama ekspeditsioonile. NASA tegi sündmusest otseülekande. Samuti kannab NASA üle ka varahommikul süstiku jõudmise jaama juurde ja selle dokkimise.
Läbimurre: jõupingutus maavälise elu otsimiseks, mis läheb maksma 92 miljonit eurot (74) Läbimurre: jõupingutus maavälise elu otsimiseks, mis läheb maksma 92 miljonit eurot
Kas me oleme Universumis tõepoolest üksi või leidub ka kusagil mujal intelligentseid eluvorme?
Päikese aktiivsus väheneb, kuid kas see toob aastaks 2030 väikese jääaja? (28) Päikese aktiivsus väheneb, kuid kas see toob aastaks 2030 väikese jääaja?
Päikese aktiivsuse tsüklilist muutumist on seostatud kliima jahenemisega Maal. Hiljuti avaldatud uuringu tulemused viitavad päikese aktiivsuse vähenemisele järgmise 15 aasta jooksul ning seoses sellega on hakatud ennustama väikese jääaja teket. Kuid kas ühe nähtuse esinemine toob kindlasti kaasa ka teise?
Tähejõllitaja: kuri elukas, kes võib merepõhjas igaühele hambad sisse lüüa (18) Tähejõllitaja: kuri elukas, kes võib merepõhjas igaühele hambad sisse lüüa
Stargazer (e k tähejõllitaja ehk tähetarkkala) on eraklik, merepõhjas end peita oskav elukas, kelle lapiku pea üles vahtivad silmad näevadki justkui kaugustes asuvaid tähti. Kui aga kala või muu mereelukas pahaaimamatult liiga lähedale satub, löövad teravahambulised lõuad kähku saagi ümber kokku.
Veneetsia veelohkude mõistatus - võimatu asi vajas Eesti teadlaste tähelepanu (6) Veneetsia veelohkude mõistatus - võimatu asi vajas Eesti teadlaste tähelepanu
Itaalia teadlased mõõtsid Veneetsia laguunis ehk säärlõukas laineid, kuid nn veemägede nägemise asemel nägid nad veepinnal hoopis midagi, mis seal üldse eksisteerida ei tohiks – lohke veepinnas. Selle mõistatuse lahendamiseks paluti appi Tallinna tehnikaülikooli teadlased.
Rauaaegsetest aukudest leiti pentsikud hobulehmad, inimohver ja kuuejalgne lammas (2) Rauaaegsetest aukudest leiti pentsikud hobulehmad, inimohver ja kuuejalgne lammas
Arheoloogid on avastanud Inglismaal välja kaevatud rauaaegsete säilitusaukude põhjast kummaliste “hübriidloomade” luustikke, nende hulgas hobuse ja lehma “ristandeid” ning kuuejalgse lamba. Ühe augu põhjast leiti kondikuhjalt koguni lõhkilõigatud kõriga naisterahva maised jäänused.
Lumesadu ookeanipõhjas: hädavajalik nähtus, aga lähemalt uurides vaatepildi ilu kaob (1) Lumesadu ookeanipõhjas: hädavajalik nähtus, aga lähemalt uurides vaatepildi ilu kaob
Ookeani põhjas sajab lund! Allveekaameratega on tabatud talveöiseid maastikke meenutavaid kaadreid, millel lõputust pimedusest tungivad esile vaid tantsivate valgete helveste maalilised sambad.
Kasahstani unehaiguse mõistatus: kas tõesti uraanikaevandusest lekib tundmatut gaasi? (10) Kasahstani unehaiguse mõistatus: kas tõesti uraanikaevandusest lekib tundmatut gaasi?
2013. aastal hakkas kümneid inimesi Kasahstani kaugpiirkonna asulates Kalatšis ja Krasnogorskis kimbutama salapärane “unehaigus”. Ohvreid tabas teadvusekaotus kõige ootamatumatel hetkedel — koolis, tööl, kodus, mootorratta sadulas —, väldates sageli päevi.
Imetle, kuni saad – ainuke soomustega imetaja on inimeste ahnuse tõttu väljasuremisohus (6) Imetle, kuni saad – ainuke soomustega imetaja on inimeste ahnuse tõttu väljasuremisohus
Ohustatud soomusloomaliigid on imetajate hulgas ainulaadsed.
Kas tõesti terve? HIV-iga sündinud neiu vabanes viirusest juba 12 aastat tagasi (2) Kas tõesti terve? HIV-iga sündinud neiu vabanes viirusest juba 12 aastat tagasi
HI-viirus ehk inimese immuunpuudulikkuse viirus avastati 1981. aastal ja sellest ajast peale on selle viiruse tekitatud omandatud immuunpuudulikkuse sündroomi ehk aidsi läbi surnud 36 miljonit inimest. Teateid, et keegi on HIV-ist terveks ravitud, on ikka aegajalt tulnud, aga enamasti pole need pidanud paika.