Kell 23.00. Ekraanitõmmis
Kell 20.48. Ekraanitõmmis teleülekandest
Kui veel aasta tagasi arvati, et see kõigi aegade suurim laevatõstmise operatsioon läheb maksma 400 miljonit dollarit, siis nüüdseks on hind kerkinud juba 827 miljonini ja mida enam töödega viivitatakse, seda kallimaks ta läheb. Ja nüüd on juba vajadus enne sügistorme töödega ühele poole saada. Seda enam, et kindlustusele koidab juba praegu õudne 1,1 miljardi dollariline väljaminek.

13. jaanuaril 2012 sõitis kruiisilaev Costa Concordia karidele, sõites liiga lähedalt mööda maalilisest Itaalia Giglio saare rannikust. Külili vajunud laevast toodi välja 30 hukkunut ja kaks reisijat jäi veel kadunuks, laev ise jäi aga pooleldi merest välja ulatudes kalda esisele. Enam kui 3000 reisijat pääses siiski eluga.

Laeva asend enne tõstetööde algust

Mulluse konkursi korras palgati laeva merest üles tõstma Titan Salvage koos Itaalia ettevõttega Micoperi. Tööd ise peaks algse plaani kohaselt välja nägema nii:

  • Kinnitada laev kalda külge teraskaablitega, et ta sügavamale ei vajuks
  • Ehitada horisontaalne veealune platvorm laeva külje alla
  • Vinnata laeva kere püsti, platvormi peale
  • Kinnitada veekindlad õhupaagid mõlemale küljele
  • Pumbata laev veest tühjaks
  • Jätta laev veepinnal hulpima nende paakide abil
  • Pukseerida laev lammutamiseks ühte Itaalia sadamasse

Eeltööd on tehtud ja edasine oleks justkui lihtne, kui tegemist poleks 115 000-tonnise laevaga. Plaani kohaselt võtab laeva tõstmine aega 10-12 tundi, ja selles osaleb kokku 500 inimest. Tööd tehakse küll kaugjuhtimisel.