"Meie tulemused näitavad, et me oleme patsiendi-kesksest tervishoiust veel kaugel," kommenteeris uurimistulemusi üks uurimuse autoritest Naykky Singh Ospina.

Arstide uurimistulemused põhinevad 112 perearstivastuvõtu vaatlustel. Vastuvõtud toimusid Ameerika Ühendriikides, Minnesotas ja Wisconsinis.

Uuringuks sobivateks vastuvõttudeks kvalifitseerusid ainult sellised, mida arst alustas küsimusega "kuidas ma saan täna abiks olla?" või "mis teid vaevab?", võimaldades patsiendil vastuvõtu teemat suunata. Nagu öeldud, läks ka sellise küsimuse puhul arstidel keskmisel 11 sekundit, et patsiendi jutule omakorda veel vahele segada. Lisaks tuli tulemustest välja, et eriarstid segasid patsientide jutule harvemini vahele.

Teadlaste hinnangul on tendents murettekitav, kuna arstid ei pruugi kuulata ära kõiki tähelepanekuid, mis patsiendil olla võivad. See tähendab, et arstil võivad kahe silma vahele jääda olulised aspektid või küsimused, mis patsiendil raviga seonduda võivad.

Uuringutulemused avaldati teadusžurnaalis Journal of General Internal Medicine.