Ettevõte on lubanud, et kaht reisijat mahutavad sõidukid hakkavad rippuma magnetiseeritud teede all, pakkudes alternatiivi sageli ummistunud autoliiklusele. Süsteem peaks saama valmis ja töökorda 2015. aasta lõpuks, vahendab BBC.

Ettevõte loodab, et prooviliin tõestab nende tehnoloogilise lahenduse paikapidavust ja õigustab ripphõljukite kommertsvõrgu loomist tulevikus. Kava näeb ette, et reisijad saavad endale sõiduki nutitelefoni kaudu tellida konkreetsesse peatusesse, kust see toimetab kliendid otse sihtkohta.

Sõidukite tippkiiruseks on esialgu 70 kilomeetrit tunnis, ehkki eeldatavasti võimaldab kommertsliku tootmisprotsessi juurutamine sõidukite kiirust oluliselt tõsta. Ettevõte skyTran on kavandanud hulga projekte mitmel pool maailmas, k.a Indias ja Ameerika Ühendriikides, kuid nende elluviimine sõltub Iisraeli projekti edukusest.

California osariigis USA kosmoseagentuuri NASA uurimispargis tegutsev skyTran loodab teha revolutsiooni ühistranspordi vallas. Tegevdirektor Jerry Sanders nimetas IAI territooriumile katseliini rajamise lepingut nende projekti jaoks murranguliseks.

„Nutilinnaplaneerimise“ sõltumatu ekspert Joe Dignan kommenteeris, et süsteem kujutab endast hübriidlahendust olemasoleva taristu ja autonoomsete sõidukite vahel.

„See tekitab turul nõudluse autonoomsete liikurite järele,“
prognoosis spetsialist. „Sõidukid pole eriti hirmuäratavad, liini
rajamine on odavam tavarongi-raudtee ehitamisest ning lahendus rakendab
sellist osa linnaruumist, mis asub kuue meetri kõrgusel maapinna kohal
ja mida praegu ei kasuta keegi.“