Kusjuures tehnoloogilise murrangu muudab veel müstilisemaks see, et Aafrika suurriigi kümne miljoni elanikuga pealinnale pakkusid toimiva liikluslahenduse just naissoost insenerid - tehnoloogiaettevõte Women’s Technology, mille tegevust juhib kohalik insener Thérèse Izay. Ja eriti müstiline on veel see, et Izay ettevõtte naised meisterdavad neid plekist korravalvureid käsitsi.

Algul tundus paljudele, et tegemist on pigem naljaga. Panna algelisi ulmesarjade roboteid meenutav metallikolakas püsti keset metsiku liiklusega suurlinna. Siis kuuldi veel nende maksumusest - 27 500 dollarit igaüks - ja hakati ette heitma, et tegemist olevat lausa raharaiskamisega. Kuid Kinshasa liiklus on pöörane - inimesed ripuvad autode uste küljes ja katustel, liikluses hukkunute arve loetakse tuhandetes.

Ja paistab, et "robocopid" ehk siis robotpolitseinikud on kriitilistes sõlmedes siiski liiklust päris tõhusalt distsiplineerima hakanud, seda just riigis, kus politseiniku käeviibet ei peeta millekski. 2,5 meetrit kõrged ja 250 kg kaaluvad robotid on liikluses selgelt nähtavad ja asendavad edukalt mujal toimivaid valgusfoore, teatava lisaklausliga. Nende järgi reastuda on lausa lõbus.

Need robotid on varustatud foorituledega, mehaaniliselt liikuvad käed ja kere võimaldavad ka liiklust ühes või teises suunas suunata, samas kui "robocop" täidab kõiki muidki mujal inimestest liikluse reguleerijatele ette nähtud ülesandeid. Neid juhitakse kesksest kontrollruumist, need robotid on võimelised ka sündmust pildistama, ehk täidavad vajaduse korral meilgi tuntud liikluskaamerate ülesaandeid.

Kinshasa "robocop"