Saudide uues superlinnas võetakse käiku ilma juhita monorelss-rongid

 (20)

Bombardier Transportation ning ettevõte Al Ra'idah Investment Co avasid Saudi Araabia pealinna Riyadhi kuningas Abdullah’ nimelises finantslinnaosas ametlikult esimese monorelss-sõidukiliini rahvusvahelise raudteemessi InnoTrans raames. Rõhk on sõnal automatiseeritud, ehk juhti selles rongis ei istu.

Kuningas Abdullahi nimelise finantsdistrikti (KAFD) arendusettevõte Al Ra'idah Investment Co on automaatse monorelss-süsteemi Innovia 300 esmakasutaja. Ehitusettevõte Saudi Oger sõlmis Bombardier’ga 241 miljoni dollari suuruse n-ö võtmed-kätte-lepingu 2010. aastal. Projekti nõustas rahvusvaheline raudtee- ja ühistranspordisüsteemide tehnilise konsultatsiooni kontsern SYSTRA.

Bombardieri juht Pierre Attendu kinnitas avamisel peetud kõnes, et üherööpmelise harkraja (ingl straddle monorail), kummist rehvide ja automaatjuhtimisega raudteesüsteem on tänu oma futuristlikule välimusele ning säästlikule maapinnakasutusele uus tase linnatranspordis ja ideaalne valik kiiresti kasvavatele linnadele.

Bombardier varustab KAFD raudteeliini kuue rongiüksusega. 3,6 kilomeetri pikkusel ringmarsruudiga liinil on kuus peatust. 29,5 tonni raskused kahe vaguniga rongiüksused on 26,7 meetrit pikad ja 3,14 meetri laiused. Mahukas interjöör hõlmab keskmest väljas vahekäiku, mis võimaldab reisijail liikuda ümber reisijatesalongi ulatuva telgtoendi.

Loe veel

Seotud lood:

Rongi korpus ja paljud komponendid on tuletatud Vancouverisse, Kuala Lumpurisse ja mujale tarnitud kerg-metroorongidest. Veosüsteem koosneb juhtseadmestikust Mitrac TM 600PW ja püsimagnet-mootoritest, mis võimaldavad tippkiirust 80 kilomeetrit tunnis.

Kui KAFD liin on konstrueeritud lühikesi linnahoonetevahelisi peatusevahesid silmas pidades, siis teine tellimus süsteemi Innovia 300 rajamiseks hõlmab 24 kilomeetri pikkust, suure veomahuga marsruuti, millest saab São Paulo metroovõrgustiku liin nr 15.

Liinil hakkavad liiklema 54 seitsmevagunilist rongiüksust, millega saab kummaski liikumissuunas transportida kuni 48 000 reisijat tunnis. Bombardier’ esindajad kinnitavad, et see võimaldab suuremat veomahtu kui maapinna-kergraudtee, nõuab vähem maapinda kui maapinna kohale tõstetud kergraudteeliin ja kahandab kulusid tõhusamalt kui allmaaraudtee. Esialgne kahe peatusega lõik liinist on juba kasutuses.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised