Reaktsioon tekib nähtavasti teede betoonkattes sisalduvate leeliste ja ränihappe vahel, mis ajab teepinna kestendama ja tekitab maanteeauke ja -muhke.  Probleem eksisteerib eriti seal, kus betoonkate veega kokku puutub, aga samamoodi hädas kui maanteede parandajad, on ka raudtee oma betoonliipritega. Ja nagu kuulda, on veelgi tõsisemad probleemid närimas betoonist hiigeltamme USA-s.

Probleem Saksamaa teedel ilmnes juba 1960. aastatel, kui tuli üles võtta kaks aastat varem Lüübekis maha pandud teekate, midagi samasugust nähti 2007. aastal maha pandud Berliin-Hamburgi kiirteel, mis samuti kaks aastat hiljem üles tuli võtta. Jutt oli sel aastal juba 320 kilomeetrist maanteedest, mida nn betoonivähk kahjustanud oli. Ja probleemi lõplikku lahendust pole ka täna veel näha.

Spiegeli videot me otse näidata ei saa, küll võivad saksa keele mõistjad vaadata seda siin

Normaalne garantii teekattele Saksamaal on 30 aastat, betoonivähk lõhub tee aga juba pooleteisega.

Siin aga ingliskeelne loeng sellisest probleemist: