Saksa teadlaste järeldust on kinnitanud ka Kanada ja Hongkongi teadlaste töö: ilmneb, et läbi erinevate kultuuride on muusikatunnid otseses seoses tõhusama ajutegevusega, vahendab Pacific Standard.

18 kuud kestnud uurimisprojektiga suudeti tuvastada, et muusikatunnid on parandanud laste kõne- ja keelevõimet, samas kui muude ainete süvendatud õppimine samasugust efekti veel ei anna.

Vastava ettekande avaldas ajakirjas Frontiers in Psychology uurimisrühma juht Ingo Roden Oldenburgi Carl von Ossietzky nimelisest ülikoolist. Projekti oli kaasatud 37 poissi ja 36 tüdrukut, kellest 25 said süvendatud muusikaõpet, 25 süvendatud loodusteaduste õpet, ja ülejäänud 23 piirdusid kooli tavalise õppekavaga. Juba pooleteise aastaga ilmutasid muusikatunde võtnud lapsed paremaid võimeid peaaegu igas verbaalse mälutegevuse vallas kui võrdluseks võetud teiste rühmade lapsed.

Täpsemat vastust, miks see nii on, teadlased veel ei andnud.