Lennuk on neli aastat valmimistähtajast maha jäänud ning esialgse eelarve üle 60 miljardi krooniga ületanud. Airbusi lennuk on piisavalt ruumikas, et transportida ka tanke ja suuremaid helikoptereid, vahendab Novaator portaali Popular Science uudist.

Samas on lennuk ebaharilikult kerge, kuid sellegipoolest tugeva konstruktsiooniga, nii et ta suudab maanduda ka ebatasasel pinnasel, mida lennuväljaks pidada oleks selge ülepakkumine.

Ehitamisel on kasutatud ohtralt süsinikkiudu ja titaani, et lennuki kaal võimalikult madalal hoida. Lisaks raskete lahingumasinate kohaletoimetamisele suudab A400M ka teisi lennukeid õhus tankida, transportida sõdureid kiiresti lahingupiirkonda ning haavatuid ära viia. A400M on vajadusel kasutatav ka luurelennukina.

Ebatüüpiliselt transpordilennukile on A400M kiire (780 km/h). Maksimaalne lennukõrgus on üle 11 kilomeetri. Lennuk suudab pardale võtta 40 tonni varustust. Lennukil on neli mootorit, ühe mootori võimsus on 8250 kW (11 060 hobujõudu). Lennuki tegevusraadius 20-tonnise transporditava varustuse korral on 6600 kilomeetrit.

Lennuki valmimine on võtnud kaua aega ning mõned esialgse tellimuse esitajaist on juba kannatuse kaotanud. Näiteks Lõuna-Aafrika Vabariik tühistas eelmisel aastal tellimuse kaheksale lennukile.

Siiski ootavad uusi lennukeid pikisilmi mitme riigi õhuväed, enamik neist Euroopas. Kõige suuremad tellimused on esitanud Saksamaa, Prantsusmaa, Hispaania, Suurbritannia ja Türgi. Kokku on hetkel tellitud 192 lennukit, esimesed neist toimetatakse tellijaile kätte 2013. aastal.