Kõigist väljakutsetest, millega New York City elanikud igapäevaselt silmitsi seisavad, võib raskeim olla ülesanne õigeks ajaks tööle jõuda, kirjutab BBC.

Brooklyni kasvava Williamsburgi linnaosa elanike jaoks muutub tööle ja koju reisimine peagi senisest keerulisemaks. Äsja välja kuulutatud metrooremondi kava näeb ette East Riveri jõe aluse L-liini raudteetunneli sulgemist, et parandada 2012. aastal orkaan Sandy tekitatud kahjustusi. 300 000 reisijat, kes praegu metroorongi igapäevaselt kasutavad, peavad remondi ajal kuni 18 kuu vältel leidma liiklemiseks muid võimalusi.

New York Citys toimuvat kajastav blog Gothamist kaevas selle peale välja vana artikli ettepanekuga alternatiivse transpordiviisi kasutuselevõtuks. Artiklis kirjeldatud East River Skyway nimeline rippraudtee-süsteem ühendaks New Yorgi Brooklyni äärelinna Queensi ja Manhattaniga.

Kava autoriks on New York City kinnisvarauudiste-veebilehe CityReality tegevjuht Daniel Levy. L-liini metroorongides toimuvat trügimist märgates pakkus Levy välja, et liiklusummikuid aitaks leevendada see, kui osa njuujorklasi reisiks tööle ja koju mitte East Riveri jõe alt läbi, vaid üle selle. Rippvagunite võrgustik pakuks hingematvaid vaateid ja kiiret sõitu ning töötaks vaikselt ja heitgaasivabalt.

Sada miljonit dollarit maksev süsteem võiks sõidutada 5000 inimest tunnis, mis linnaosadevehelist liiklust just oluliselt ei hõrendaks, kuid, nagu iga L-liini rongiga reisija teile kinnitada võib, on abi igast kuupsentimeetrist täiendavast hingamisruumist.

Loomulikult nõuaks kava elluviimine mõnede takistuste ületamist. New Yorgi elanike nõudmised ühistranspordile kipuvad olema karmid, reisijate arvule õhutrammides on kehtestatud ranged piirangud ning vagunitevõrgustik kujutaks endast pidevat ahvatlust Bondi-filmide kurikaeltele. Kuid sarnased rippraudteevõrgud on olemas Londonis, Oregoni osariigis Portlandis, Rio de Janeiros ja teistes linnades üle maailma — kaasa arvatud New York Citys, kus Roosevelti saart East Riveri jões ühendab kaldaga õhutrammiliin.

Õhutrammi-süsteemid nõuavad tornide ja jaamade ehitamiseks kinnistute omandamist, kuid tänavate või allmaaraudtee koormuse vähendamise kõrval on see tühiasi — rippraudtee-taristut on nimelt oluliselt lihtsam rajada kui uut allmaatunnelit.