Kuidas tekib pohmell ja mis kassiahastuse vastu aitab?

 (13)
Pohmell
Pohmell.Foto: Anni Õnneleid

Aastavahetuseni on jäänud vaid mõni kukesamm. Paljude eestimaalaste jaoks pole seetõttu kaugel ka väsimustunne, peapööritus ja -valu, masendus, iiveldus ja kõik teised kassiahastuse tunnused. Teadusest ei ole mõtet siinkohal abi otsida. Ei ole veel päris selge, kuidas pohmelli sümptomeid leevendada ega isegi see, kuidas see üleüldse tekib.

Uudis ilmus esmakordselt enne läinud aastavahetust.

Ainus tõestatult kindel viis 1. jaanuaril või ükskõik millisel muul peojärgsel päeval kassiahastuse vältimiseks on alkoholi üldse mitte tarbida. Lisaks halva enesetunde vältimisele tuleb see kasuks tervisele üldisemalt.

Kui aga alkoholist pääsu pole, tasub õppust võtta neilt 21–23 protsendilt inimestelt, keda vaevab vähemalt enda väitel pohmell haruharva või mitte kunagi. Vastavateemalistes uuringutes seostub see tugevalt mõõduka joomistempoga. Teisisõnu, tähtis pole ainult õhtu jooksul joodava alkoholi kogus.

Järgmisel hommikul pohmeluse sümptomite avaldumise tõenäosus kasvab hüppeliselt, kui joomingu käigus on vere alkoholi sisaldus tõusnud kasvõi lühikeseks ajaks 0,1 protsendist kõrgemale. Lihtsamalt öeldes leidub iga 100 milliliitri vere kohta 0,1 grammi alkoholi. 70 kilogrammi kaaluv mees peaks jooma selleks tunni jooksul umbes kaks klaasi veini. Tõsi, vere täpset alkoholi sisaldust mõjutab ainevahetuskiirus jpm.

Loe edasi ERR Novaatorist.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare