ERL-i spetsialistid on teinud keskkonnamõju hindamise aruande ja eelprojekti tasuvuse kohta põhjaliku analüüsi ning kinnitanud, et ei saa kumbagi ohtrate puuduste tõttu heaks kiita. Oma kirjas toob ERL esile, et maantee alternatiivide valik on seadusega vastuolus, sest kiirtee projekteerimine on lähteülesandes ette antud, kirjutab Eesti Päevaleht.

Nende sõnul peaks selle kohta hinnangu andma alles pärast eri võimaluste vaagimist, mille hulka kuuluvad olemasoleva teetrassi parandamine ning keskkonnamõjude ja kulude-tulude hindamine. Samuti leitakse, et uue tee ehitamise kulusid on alahinnatud ja need ei vasta viimastel aastatel Eestis ja Soomes tehtud eritasandiliste ristetega maanteede ehitamise maksumustele.

ERL-i juhatuse liige, keskkonnaspetsialist Mari Jüssi ütles Päevalehele, et tema arvates on Kose-Mäo maantee kavandamist mõjutanud poliitikute surve, kes on võtnud pikema analüüsita eelduseks, et kiirtee ehitamine on ainuke lahendus. „Võib öelda, et keskkonnamõjude hindamise aruanne koostati vastavalt sellele, kuidas Kose-Mäo teelõiku tulevikus näha tahetakse,” lausus Jüssi.

Jüssi arvamust jagavad ka Eestimaa Looduse Fondi esindajad. „Meile valmistab muret maanteelõigu ümber asuvate loodusväärtuste säilimine,” lausus ELF-i esindaja Eerik Leibak. „Ardu lähedal paikneb metsiste mänguala, millest kõik trassialternatiivid „üle sõidaksid”.”

ELF viitab ka sellele, et kavandatava maantee äärde jääks range kaitse all oleva must-toonekure pesapaik ja see muudaks ala liigi jaoks sobimatuks. Seetõttu tegi ELF ettepaneku üht maanteelõiku veidi nihutada. Maanteeamet ja OÜ Ramboll laekunud kaebusi kommenteerida ei soovinud, tuues põhjuseks, et esmalt tuleb ettepanekuid analüüsida. Maanteeameti kõneisik Tiina Reismann lausus, et kõik kirjad saavad vastuse kuu aja jooksul.