Seitsme vaguniga maglev- (lühend terminist „magnetlevitatsioon“) rong saavutas tippkiiruseks 603 kilomeetrit tunnis ning hoidis kiirust üle 600 kilomeetri tunnis ligi 11 sekundit, teatas Kesk-Jaapani Raudtee AFP vahendusel.

Uus rekord sündis vähem kui nädal pärast eelmist, mis oli 590 kilomeetrit tunnis.

Maglev hõljub kümne sentimeetri kõrgusel rööbaste kohal ning seda liigutavad edasi elektriliselt laetud magnetid.

Kesk-Jaapani Raudtee tahab sellise rongi 2027. aastaks käima panna Tokyo ja Nagoya vahelisele liinile. Linnadevaheline vahemaa on 286 kilomeetrit.

Rong sõidaks tippkiirusega 500 kilomeetrit tunnis ja läbiks vahemaa 40 minutiga, mis on enam kui poole kiirem praegustest shinkansen'i süstikrongidest.

2045. aastaks peaksid maglev-rongid ühendama Tokyot ja Osakat.

Maglevi infrastruktuuri ehituskulud on aga astronoomilised – Tokyo-Nagoya liin läheb hinnanguliselt maksma sada miljardit dollarit. Enam kui 80 protsenti teekonnast kulgeks läbi kallite tunnelite.

Jaapan püüab müüa oma shinkansen'i süstikrongide ja magnetrongide süsteemi välismaale ning peaminister Shinzo Abe tegutseb selle peamise reisiva müügimehena. Sel nädalavahetusel püüab ta seda tehnoloogiat maha müüa New Yorki ja Washingtoni ühendavale ülikiirele raudteeliinile.