Uurimustöös, milles on kokkuvõtlikult käsiteldud ka eelnevaid failijagamise majanduslike mõjusid, on välja toodud järgmised seisukohad:

1. Tõendusmaterjal näitab, et failijagamine ei pidurda loovust vaid pigem soodustab loomingulisi tegevusi. Autorid kirjutavad:

„Loominguliste majandusharude kogutoodangu numbrid näitavad, et failijagamine ei ole morjendanud ei autoreid ega kirjastajaid. Kui plaadimüük on alates 2000. aastast püsivalt vähenenud, on sellele vaatamata suurenenud üllitatud erinevate albumite hulk. 2000. aastal jõudis turule 35 516 muusikaplaati, seitse aastat hiljem ulatus plaatide hulk 79 695ni, mille hulka on ka arvestatud 25 159 ainult digitaalsel kujul ilmunud albumit (Nielsen SoundScan 2008. aasta andmed). Isegi kui failijagamine oleks muusikamüügi vähenemise põhjuseks, ei paista uued failivahetustehnoloogiad olevat avaldanud mingit mõju toodetud muusika kvantiteedile.

Sarnaseid suundumisi on märgata ka teistes loomingulistes majandusharudes ja näiteks täispikkade mängufilmide arv on märgatavalt kasvanud. 2003. aastal toodeti maailmas 3807 ja 2007. aastal 4989 filmi, näitavad Screen Digest'i andmed. Tähelepanuväärne on seegi, et riikides, kus piraatlus on laialt levinud on plahvatuslikult kasvanud ka filmitoodang. Lõuna-Koreas kasvas filmide hulk viidatud nelja aastaga 80-lt 124-ni, Indias 877-lt 1164-ni ja Hiinas 140-lt 402-ni. USA filmitoodang oli 2003. aastal 459 ja 2007. aastal 590 täispikka mängufilmi, näitava MPAA andmed."

Võttes arvesse kunstilise loomingu suurenemise koos suurema üldsuse ligipääsuga sisule järeldub, et nõrgem autorikaitse on ühiskonnale tervikuna kasulikum.

2. Uurimuses minnakse mitmete failijagamisega seotud müütide kallale leides näiteks, et paljud allalaetud laulud ei tähenda ilmtingimata toimumata jäänud müügitehingut. Mõnel juhul suurendab lugude allalaadimine originaalteose menu ja meelelahutustööstus on siiani see, mis juhib konkreetsele muusikule tähelepanu, mis omakorda tähendab koos allalaadimiste kasvuga ka suuremat läbimüüki.

3. Väidetakse sedagi, et teoste allalaadimine ei vähenda autorite sissetulekuid. Oma töös viiatavad nad ühele uuringule, millest tuli välja, et nõudlus kontsertide järele on tänu failivahetusele suurenenud ja failivahetuse ajastul on ka kontsertide piletihinnad kasvanud. (Tallinnas esinenud meediaprofessor ja helilooja Roger Wallis rääkis ETV Hommikutelevisoonis, et kui plaadimüügi pealt saab looja heal juhul 5%, siis kontserdi puhul 50% ja nii on muusikutel sissetulekute mõttes parem kontserte anda.)

Nimetatud uuringu autorid olid aastaid tagasi ühed esimestest, kes vastustasid meediatööstuse väiteid failivahetuse mõju kohta. Hiljem on samadele järeldusele jõudnud paljud teisedki majandusteadlased.

Ingliskeelse uurimustöö "File-Sharing and Copyright" leiab Harvardi ülikooli kodulehelt. (PDF)