Nüüdseks raamatu kujul ilmunud projekti "Architecture of Density" (Tihedusarhitektuur") raames kujutab fotograaf Michael Wolf oma uues kodulinnas kõikjaldasi hooneid rabavas kunstilises võtmes.

Wolf alustas sellest, et sõitis mööda Hongkongi ringi ja valis välja võimalikud pildistamispaigad. Fotogeense — s.t kõrge, eredavärvilise ja detailideküllase — hoone leidnud, püüdis ta leida hoone pildistamiseks ideaalset vaatenurka.

"Asukoht on esmatähtis," rõhutas kunstnik. "Vaateväli peab olema vaba igasugustest takistustest."

Wolfi ülesvõtteid põhjalikult uurides märkate tõenäoliselt, et ükski neist pole tehtud päikselisel päeval.

"Ma pildistan alati pilvise ilmaga, sest mulle ei meeldi teravad kontrastid," selgitas fotograaf. "Mulle meeldib näha võimalikult palju üksikasju."

Pilved võimaldavad Wolfil näha hoonetevahelisi tühikuid ning jäädvustada ka kõige väiksemad detailid, mis muidu pildil näha ei jääks.

Foto: photomichaelwolf.com

Hongkongi ekspansiivse paneeltorni-kultuuri kujunemise peamiseks ajendiks on puhtmajanduslikud põhjused. Võimalikult suure tulususe huvides peab valitsus ehituskõlbuliku maa hinda kõrgel hoidma, mis tähendab, et see peab olema võimalikult haruldane.

Ehitusfirmad esitavad enampakkumisi väikestele kruntidele, ajades sellega hinnad lakke. See, kes pakkumise võidab, seisab valiku ees: kas ehitada madal või kõrge hoone?

"Kui tahad maatüki pealt kasumit teenida, pead sellele ehitama kõrghoone," selgitab Wolf.

"Samale territooriumile on võimalik ehitada kahe- või kuuekümnekorruseline hoone, kuid kuuekümnekorruselisesse hoonesse annab mahutada 20 000 korterit!"