Täna 1873. aastal pandi see transpordivahend San Franciscos esimest korda käima, Clay Street Hill Railway nime all. Tegemist oli hädavajaliku leiutusega, sest tavalised trammid poleks sealsetest küngastest jaksanud end lihtsalt üle vedada. Seega pandi tee sisse jooksma kaabel, ja tramm liikus juba selle jõul.

Trammijuht (täpsemini küll kaablitrammi haardemees) laseb trossist lahti, ja tramm peatub, võtab trossist kinni, ja sõit võib jätkuda. Lõpp-peatuses tuleb tramm aga inimjõul ümber keerata.

Tänaseks on kunagisest 23 liinist alles jäänud kolm trammiliini, aga tegemist on nii tulusa äriga, et lisaks juhile on alati kaasas ka konduktor. Sõidab nendega igal aastal seitse miljonit inimest, kuigi pileti hind ongi veidi soolane. Viis dollarit.

Trammid ja liiklus San Franciscos 1905:

Üheks probleemiks on küll see, et tegemist on ühe riskantsema transpordiliigiga USA-s, kuna kümne aastaga on sellel sõites end vigastanud 151 inimest. Viimasel kolmel aastal on San Francisco pidanud maksma ka kaheksa miljonit dollarit valuraha reisijatele.

Võrdluseks video San Francisco "uuematest" transpodivahenditest: