Valmimisele eelnes kuus aastat tõrkeid ja probleeme, mille ajendiks vähemalt osaliselt ka üleilmne majanduskrahh, ja mille käigus trammiliini ehitaja ja linnavõim pidasid omavahel maha ka paraja sõnalahingu. Kuid konflikt ilmnes juba enne suurt majanduskrahhi, 2007. aastal, ajendiks Šoti Rahvuspartei soov üldse kallist projektist loobuda.

Trammiliin läks maksma lõpuks 954 miljonit eurot, ja katab ühte 14-kilomeetrist liini lennujaamast linna. Kümne aastaga alates ehitustööde alustamisest oli hinnalipik peaaegu kahekordistunud, liini pikkust kärbitud poole peale, kolmest liinist jäänud alles üks ja ehitamiseks kulunud kaks korda rohkem aega kui kavas oli. Edinburgh pidi aga kuus aastat kannatama teede sulgemise tõttu parajat liiklussegadust.

Kokku on linnal nüüd kasutuses 27 trammi, igaühe hinnaks 2,45 miljonit eurot, mis suudavad 78 istuvat ja 170 seisvat reisijat viia ühest lõppjaamast teise 35 minutiga. 14-kilomeetrisel liinil on 15 peatust. Trammide intervalliks saab kaheksa kuni kümme minutit. Pilet (1,8 eurot linna sees ja 6,14 eurot lennujaamani) tuleb aga osta juba enne trammi sisenemist.

Tasuta wifiühendust tuleb aga veel mõni aeg oodata, see süsteem trammiliini avamiseks veel tööle ei hakanud.

Trammiliiklusel Edinburghis on pikk, kuid juba peaaegu, et unustatud ajalugu, käima pandi nad algselt 1871. aastal, kuid 1956. aastal otsustas linn mingil põhjusel kõik trammirööpad üles võtta.