Kõik Euroopa Liidus kasutatavad ravimid kontrollitakse ja autoriseeritakse EMA poolt, kasutades selleks erinevaid testimisettevõtteid. Üks sellistest ettevõtetest on Ühendkuningriigis asuv Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA), mis on praeguseni läbi viinud hinnanguliselt 20-30% kõigist EL-i jaoks vajalikest analüüsidest.

Sellel aastal on ettevõte EMA-lt saanud aga vaid kaks lepingut, võrreldes näiteks 2015. aastaga, mil teeniti 22 lepingut, on tegemist märkimisväärse kukkumisega. EMA sõnul rohkem lepinguid ettevõte ei saa - kuna Brexitini on umbes seitse kuud, aga keskmine ravimi testimise aeg on umbes aasta, siis tõenäoliselt tekkivate komplikatsioonide tõttu sellist riski ei võeta. Kuna pole garantiid, et Ühendkuningriik oleks EL-is ka pärast 2019. aasta märtsi, tasub riske vältida. Samuti võetakse MHRA-lt ära kõik hetkel pooleli olevad hindamised ning suunatakse need ümber EL-is paiknevatele ettevõtetele.

MHRA jaoks on see loomulikult tõsine probleem, arvestades, et siiamaani on ettevõte Euroopa Ravimiametilt igal aastal sisse kasseerinud umbes 14 miljonit naela ehk umbes 15 miljonit eurot. Briti Farmaatsiatööstuste Liidu (ABPI) tegevjuht Mike Thompson tõdes The Guardianile, et probleem on tõsine. "Me oleme kõik olnud MHRA viimaste aastate rolli üle uhked," ütles Thompson. Tema sõnul on kurb vaadata, kuidas edukal Briti ettevõtel on probleemid.

Lisaks sellele kolib EMA Londonist ära ka oma peakontori, sellest andis institutsioon teada juba eelmise aasta lõpus. Praeguseks on Amsterdami ümber kolitud juba 84 töötajat, vaatamata sellele, et uus hoone saab valmis alles 2019. aastaks. Tõenäoliselt kaotab ameti kolimise tõttu töö umbes 300 inimest, kellel pole võimalust või soovi Hollandi pealinna ümber paikneda.