Maast umbes 5000 valgusaasta kaugusel asuv planeet on nimetatud PH1-ks, USA Yale'i ülikooli juhitava programmi Planet Hunters auks. Programmis osalevad vabatahtlikud, kes otsivad märke uutest planeetidest, teatab AFP.

PH1 tiirleb ümber kahe päikese ning selle ümber tiirlevad omakorda kaks kauget tähte. On teada vaid kuus planeeti, mis tiirlevad kahe tähe ümber, ning ühegi ümber neist ei tiirle teisi tähti.

„Nende süsteemide avastamine sunnib meid minema tagasi joonestuslaua juurde, et mõista, kuidas sellised planeedid võivad moodustuda ja areneda sellistes dünaamiliselt keerulistes keskkondades,“ ütles esmaspäeval esitletud teadustöö juhtiv autor Meg Schwamb Yale'i ülikoolist.

PH1 avastasid esimesena Planet Huntersi programmi osalised USA-st Kian Jek ja Robert Gagliano. Nende vaatlusi kinnitas USA ja Briti teadlaste meeskond, mis töötab Havail.

PH1 on gaasihiid, mille raadius on umbes 6,2 korda Maa omast suurem, mis tähendab, et planeet on suurem kui Neptuun. Ta tiirleb kahe teineteist varjutava tähe ümber, mille mass on vastavalt 1,5 ja 0,41 Päikese massist. Tiirlemisperiood on ümmarguselt 138 päeva.

Kaks ülejäänud tähte tiirlevad planeedisüsteemi ümber kaugusel, mis on umbes 1000 korda suurem Maa ja Päikese vahelisest vahemaast.