Tarkvara aitab hinnata näiteks juustekasvu soodustavate kreemide efektiivsust, milleks varem oli kasutusel vaid aja- ja töömahukas käsitsi lugemine, vahendab
.

Teadlased Sydneys asuvast uurimisasutusest CSIRO Mathematical and Information Sciences avaldasid uurimistöö tulemused ajakirjas Skin Research and Technology, kirjutas ABC Science.

„Siiani loeti juukseid üle käsitsi. See on raske ning vigaderohke töö.Üks karv võib saada mitu korda loendatud või jääda üldse tähelepanuta. Tarkvara teeb protseduuri lihtsaks ja standardseks. Tulemus on eelmiste kordadega võrreldav ning õige,“ ütles fototöötluse spetsialist Pascal Vallotton.

Tarkvara kasutab pilti, mis saadakse vastu peanahka surutava skänneri vahendusel. Iga juuksekarv on pisut erinev teistest, mis annabki arvutile võimaluse nad kõik ükshaaval identifitseerida ning kokku lugeda. Tarkvara suudab ka vahet teha karvadel ning kortsudel või nahavigastustel.

Nüüd on juuksekarvade kokkulugemine küll üsna lihtne, kuid tarkvara väljatöötamisel tülikast manuaalsest lugemisest siiski ei pääsetud. Vabatahtlikena kasutati inimesi sama asutuse teistest laboritest. „Meil oli kaksteist vabatahtlikku, kelle juuksed loeti üle enne ja pärast juuste kasvu soodustava ravi saamist,“ ütles Vallotton.

Täpse tulemuse saamiseks tuli juuksed käsitsi üle lugeda ning märgistada. Teadlaste suureks kergenduseks selgus, et tulemused ühtisid väga hästi arvuti leituga. Lisaks karvade kokkulugemisele ja kiilaspäisusevastaste ravimite tõhususe hindamisele sobib tarkvara teadlaste arvates ka muuks loendustööks. Näiteks neuronite kokkulugemiseks uuritavas piirkonnas või pikkade proteiinikiudude loendamiseks.