Sellisele järeldusele jõudsid USA teadlased pärast seda, kui lasid inimestel vaadata erinevaid filme ja telesaateid koos ja ilma reklaamipausideta, vahendab ScienceDaily.

Näiteks komöödiasarja „Taxi” episoodi vaadanud inimesi häirisid kaubanduslikud teadaanded, kuid hiljem pidasid nad filmi nauditavamaks kui need vaatajad, kellele näidati sama episoodi ilma reklaamita.

Loodusdokumentaali koos reklaamipausidega vaadanud inimesed mitte ainult ei nautinud filmi rohkem, vaid olid hiljem altimad annetama rohkem raha looduskaitse heaks.

Uuringu autorid Leif D. Nelson California ülikoolist ning Tom Meyvis ja Jeff Galak New Yorki ülikoolist seletavad fenomeni järgmiselt: "Televaatamise käigus kipub inimeste rahulolu järjest vähenema. Teisisõnu, vaatajad kohanevad näidatavaga ning seetõttu muutub iga järgnev minut eelmisest vähem nauditavaks.”

Kui aga reklaam katkestab saate või filmi, siis ei lase paus vaadatava sisuga nii kergesti ära harjuda - ning nauding suureneb. Teadlased osutavad, et katkestajaks ei pruugi olla kommertsreklaam, vaid mistahes vahepaus.

Uuringu autorid möönavad siiski, et tempokad ja komplekssed telesarjad nagu „24” ilmselt reklaamidest sel moel ei võida, sest vaatajatele ei anta nagunii aega sisuga kohaneda.