Väike seadeldis koosneb elektriliselt laetud torust, mis ühendatakse kütusevoolikuga vahetult ennem sissepritsemehhanismi. Kasutades auto akult saadavat voolu, loob seade elektrivälja, mis vähendab kütuse viskoossust ja mille tulemusena jõuab mootorisse peenemate piiskade näol „õhem“ kütus. See omakorda põhjustab efektiivsema ja puhtama sisepõlemisprotsessi.

Kuus kuud kestnud katsetused diiselmootoriga Mercedes-Benz automobiilil tõestasid, et seadeldise abil tõusis efektiivsus maanteesõidul 20% (32 miililt galloni kohta 38 miilini) ja linnasõidul 12 — 15 %. (Miil — 1,6 km; gallon — 3,8 l.)

Leiutise autori sõnul on seadeldis kasutatav nii tänapäevaste kui tuleviku sisepõlemismootorite juures, sõitku need siis kas bensiini, biodiisli või petrooleumiga.

Sellise seadeldise abil suudaksid ainuüksi ühendriikide autoveoteenuste pakkujad hoida kokku kümneid miljardeid dollareid rääkimata mõjust mida see avaldaks tõusvate kütusehindade juures majandusele üldisemalt.

Lähemalt saab lugeda Temple Ülikooli kodulehelt.